ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و رونمایی از یک پنل نمایشگر نشکن که از هر تستی جان سالم به در می برد

سامسونگ اخیراً موفق به ساخت یک نمایشگر سخت جان و نشکن برای موبایل های هوشمند شده و این تکنولوژی، توانسته از تست های Underwriters Laboratories سربلند بیرون آید؛ یک شزکت فعال در زمینه آزمایش های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

سامسونگ اخیراً موفق به ساخت یک نمایشگر سخت جان و نشکن برای موبایل های هوشمند شده و این تکنولوژی، توانسته از تست های Underwriters Laboratories سربلند بیرون آید؛ یک شزکت فعال در زمینه آزمایش های این چنینی که زیر نظر وزارت سلامت و امنیت شغلی ایالات متحده کار می کند.

پنل نشکن سامسونگ دیسپلی، می تواند در سایر محصولات الکترونیکی و نه فقط موبایل های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد؛ محصولاتی مثل کنسول اتومبیل ها، دیوایس های نظامی موبایل، کنسول های بازی پرتابل و تبلت های پی سی. این پنل جالب توجه در واقع یک نمایشگر OLED انعطاف پذیر است که که یک لایه زیرین و یک پوشش رویی پلاستیکی و نشکن دارد.

این پوشش پلاستیکی، به صورت خاص برای استفاده در دیوایس های الکترونیکی پرتابل ایده آل است؛ نه صرفاً به خاطر نشکن بودنش، بلکه همچنین به خاطر وزن کم، انتقال دهنگی و سختی اش که همگی شباهت زیادی به شیشه دارند. بدیهی است که برای کسب جوازهای لازم از وزارت سلامت و امنیت شغلی، پنل نشکن سامسونگ باید چندین تست مقاومت را پشت سر می گذاشته که استانداردهای آن توسط وزارت دفاع آمریکا تعیین شده اند.

ظاهراً حتی بعد از 26 بار سقوط روی زمین از ارتفاع 1.2 متری، پنل سامسونگ بدون مشکل به کار خود ادامه داده و هیچ آسیبی به بخش جلویی، کناری یا لبه ها وارد نشده است. این نمایشگر همچنین در برابر دمای 71 درجه و منفی 32 درجه نیز قرار گرفت که با موفقیت از آنها عبور کرد.

در نهایت سامسونگ تصمیم گرفت پا را فراتر بگذارد و تست مخصوص به خودش را انجام دهد که در واقع تست سقوط پنل از ارتفاع 1.8 متری بود. حتی در این تست هم مشکلی برای نمایشگر پیش نمی آید و کوچکترین اثری از آسیب به چشم نمی خورد. گفتنی است که سامسونگ موبایل ویدیویی از این پنل منتشر کرده و می توان به وضوح دید که چطور تکنولوژی کره ای ها از برخورد پی در پی چکش جان سالم به در می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی