ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درخواست مقامات قضایی از شرکت های تکنولوژیک
تکنولوژی

افزایش درخواست های مراجع قضایی از کمپانی ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران

بررسی های جدید نشان می دهد که میزان درخواست های آژانس های امنیتی و مراجع قضایی و دولتی از کمپانی های تکنولوژیک جهت دسترسی به اطلاعات کاربران افزایش یافته است. نکته مهم آن که ظاهراً ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

بررسی های جدید نشان می دهد که میزان درخواست های آژانس های امنیتی و مراجع قضایی و دولتی از کمپانی های تکنولوژیک جهت دسترسی به اطلاعات کاربران افزایش یافته است. نکته مهم آن که ظاهراً تنها چیزی حدود ۲۰ درصد از این درخواست ها توسط شرکت ها رد می شوند.

بر اساس مطالعه ای که توسط «مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل» در آمریکا انجام گرفه، در سال گذشته میلادی حدود ۱۳۰ هزار درخواست از طرف مقامات مختلف قضایی، امنیتی و دولتی برای دسترسی به اطلاعات دیجیتال به شش کمپانی بزرگ تکنولوژیک ارسال و با حدود ۸۰ درصد از آنها موافقت شده است.

به گفته یکی از مقامات این مرکز، روز به روز که نفوذ رسانه های دیجیتال در زندگی انسان ها افزایش می یابد، مدارک و اسناد دیجیتال نیز اهمیت بیشتری در رسیدگی به امور قانونی اهمیت بیشتری می یابند. وقتی که دنیا و جوامع انسانی در حال تغییر هستند، دسترسی های مراجع قانونی و رسمی و محدوده دخالت آنها نیز می بایست دستخوش تغییر شوند و نیاز است تا ارتباط بیشتری بین مجریان قانونی و سرویس دهندگان بزرگ فراهم شود تا بتوان در فضای مجازی نیز حاکمیت قانون را اعمال و از امنیت عمومی محافظت نمود.

طبق گزارش مورد بحث میزان همکاری شرکت ها با مقامات دولتی نیز با افزایش میزان درخواست ها افزایش یافته است. لازم به ذکر است که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ درخواست های رسیده به کمپانی ها به ترتیب برابر با ۱۱۰ و ۹۶ هزار مورد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی