ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و تولید انبوه چیپ‌های حافظه‌ای که عمر باتری را افزایش می‌دهند

چیپ های حافظه جدید سامسونگ که تولید انبوه شان اخیراً آغاز شد به گونه ای طراحی شده اند که قادر به بهبود کارایی باتری و افزایش عمر آن هستند. موبایل های باریک تر شاید برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

چیپ های حافظه جدید سامسونگ که تولید انبوه شان اخیراً آغاز شد به گونه ای طراحی شده اند که قادر به بهبود کارایی باتری و افزایش عمر آن هستند. موبایل های باریک تر شاید برای مخاطبان جذاب باشند، اما عمر باتری طولانی در اسمارت فون های پرچمدار از آن هم بهتر است.

نسل دوم چیپ های DRAM موبایل سامسونگ که با فرآیند 10 نانومتری تولید و در کلاس 16Gb LPDDR4X دسته بندی می شوند، قادر به دستیابی به نرخ دیتای 4266 مگابیت بر ثانیه ای فعلی در پرچمدارها هستند، اما این کار را با مصرف انرژی 10 درصد کمتر از سابق انجام می دهند.

اما اوضاع زمانی جالب می شود که سامسونگ چیپ هایش را با یکدیگر ادغام کرده و با چهار چیپ 10 نانومتری و 16Gb LPDDR4X، یک پکیج حافظه 8GB LPDDR4X پدید می آورد (هر 16 گیگابیت برابر با 2 گیگابایت است). این کار شاید اندکی پیچیده به نظر برسد اما نتیجه نهایی، پکیجی است که عمر باتری را بیش از پیش بهینه می کند و تا 20 درصد از طراحی فعلی باریک تر است.

به گفته نایب رییس واحد تبلیغات و فروش حافظه در سامسونگ الکترونیکس، این چیپ های بهینه جدید «اواخر امسال یا اوایل 2019 روانه بازار می شوند». با تولید انبوه این چیپ ها، تغییراتی اساسی در لاین آپ سامسونگ به وجود خواهد آمد؛ زیرا این کمپانی کره ای تولیدات خود را تا 70 درصد افزایش داده است. این چیپ های حافظه جدید احتمالاً برای نخستین بار راه خود را به پرچمدار سال 2019 باز کنند و متاسفانه خبری از آنها در گلکسی نوت 9 نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی