ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در بازار سیاه ابزارهای هک، تقاضا سه برابر بیشتر از عرضه است

بنابر گزارش 24 صفحه ای منتشر شده از سوی Positive Technologies، تقاضا برای ابزارهای هک در دارک وب شدیداً بالاست؛ در واقع تا سه برابر بیشتر از عرضه فعلی آنها. این گزارش با تحلیل 25 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بنابر گزارش 24 صفحه ای منتشر شده از سوی Positive Technologies، تقاضا برای ابزارهای هک در دارک وب شدیداً بالاست؛ در واقع تا سه برابر بیشتر از عرضه فعلی آنها. این گزارش با تحلیل 25 سایت دارک وب انگلیسی و روسی با حدود 3 میلیون کاربر ثبت شده به دست آمده و حامل اطلاعاتی نظیر محبوب ترین بدافزارهای روز، هزینه سرویس های حمله و چیزهایی از این دست است.

ابزارهای هک

گزارش Positive Technologies نشان می دهد که در حال حاضر، استخراج‌گرهای ارزهای رمزپایه، محبوب ترین بدافزار این بازار هستند؛ بدافزاری که با به دست گرفتن کنترل پی سی کاربر بخت برگشته، از آن برای استخراج بیت کوین استفاده می کند. در بخش قیمت گذاری، گران ترین «سرویس» می تواند حمله به یک سازمان در ازای 4500 دلار باشد که البته بسته به سختی کار، این قیمت تغییر می کند.

بدافزار طراحی شده برای حمله به دستگاه های ATM، با قیمت پایه 1500 دلار فروخته می شوند و دسترسی کامل به یک سایت، می تواند 150 دلار هزینه روی دستتان بگذارد. اما این ها صرفاً چند مثال هستند و بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، هر حمله ای امکان پذیر است. مثلا حملات DDoS (یا حمله محروم سازی از سرویس) می تواند به ازای 50 دلار در روز صورت بگیرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که پر مخاطب ترین سرویس، یافتن آسیب پذیری های یک وب سایت خاص است و در رده دوم، خدمات دسترسی به اکانت های ایمیل به چشم می خورد. هک ایمیل و اکانت شبکه های اجتماعی جزو رایج ترین سرویس ها هستند که علت این مسئله را می توان در سهولت شان جستجو کرد.

Positive Technologies در نهایت اشاره کرده که مبارزه با مجرمان سایبری، روز به روز سخت تر می شود. تنها در سه ماهه نخست 2018، تعداد حوادث مرتبط با هکرها تا 32 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال 2017 افزایش یافته. در واقع تقاضای بسیار بالا نسبت به عرضه ابزارهای هک، به خودی خود نشان دهنده خطری است که فضای مجازی را تهدید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی