ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای بازدید از نمایشگاه الکامپ: تکنولوژی را درست سیاحت کنیم

نمایشگاه الکامپ امسال از امروز ششم الی نهم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران برگزار خواهد شد و ۴۲۴ استارتاپ و صدها شرکت دولتی و خصوصی دیگر در حوزه الکترونیک در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰

نمایشگاه الکامپ امسال از امروز ششم الی نهم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران برگزار خواهد شد و ۴۲۴ استارتاپ و صدها شرکت دولتی و خصوصی دیگر در حوزه الکترونیک در آن حضور خواهند یافت. نمایشگاه الکامپ هر ساله میزبان بازدیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط کشورمان و حتی فراتر از مرزهای کشور بوده و این افراد عموما صرفا برای سرگرمی به نمایشگاه نمی‌آیند بلکه از علاقه‌مندان یا فعالان این حوزه هستند.

اما وسعت زیاد نمایشگاه و حضور متنوع شرکت‌ها و جلسات مختلف امسال، نیاز به یک راهنمای جامع دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند کمال استفاده را از بازدید خود ببرند. در این مطلب نگاهی داریم به این مقوله که چطور یک بازدید خوب از نمایشگاه الکامپ 97 داشته باشیم؟

راهنمای بازدید الکامپ 97

اول از همه شاید لازم باشد بدانید که چطور به محل نمایشگاه بروید. نمایشگاه بین‌المللی تهران نزدیک‌ «پارک وی» قرار داد و مسیر دسترسی به آن از طریق مترو و BRT وجود دارد.

مترو و BRT

1- ایستگاه صدر، بزرگره مدرس، بزرگراه چمران، درب شمالی نمایشگاه بین المللی تهران

2- ایستگاه نواب صفوی - استفاده از اتوبوسBRT جمهوری - پارک وی، ایستگاه نمایشگاه

3- ایستگاه تجریش، رفتن به میدان تجریش - تاکسی‌های به سمت نمایشگاه

4- ایستگاه توحید - سوار شدن خط اتوبوس BRT به سمت پایانه افشار - پیاده شدن در ایستگاه نمایشگاه

وسیله نقلیه شخصی

1- بزرگراه چمران، نرسیده به پارک وی، درب شمالی نمایشگاه

2- اتوبان یادگار امام، سئول جنوب، دوربرگردان نرسیده به نیایش، سئول شمال، خیابان نمایشگاه، درب جنوب و جنوب غربی

با توجه به قرارگیری سه درب اصلی جهت تردد - خیابان های منتهی به نمایشگاه عبارتند از :

  •  درب جنوبی خیابان سئول - انتهای جاده اختصاصی نمایشگاه
  •  درب جنوب غربی (ورودی پارکینگ) خیابان سئول - ابتدای جاده اختصاصی نمایشگاه
  •  درب شمالی - خیابان دانشگاه

حتما حواستان به پیک ترافیک باشد و می‌توانید قبل از راه افتادن به سمت نمایشگاه از طریق گوگل مپس، نقشه ترافیک و مدت زمان رسیدن خود را تخمین بزنید.یادتان باشد نمایشگاه از ساعت 10 صبح الی ساعت 18 باز است.

راهنمای بازدید الکامپ 97

استارتاپ‌ها و الکام استارز

الکام استارز را فراموش نکنید، بخش ویژه الکامپ برای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپاست و فرصتی که در آن استارتاپ های نوپا با مخاطبان، مشتریان و سرمایه‌گذاران آشنا شده و می توانند پای میز مذاکره بنشینند. پس به جرات می توان گفت الکام استارز مجالی برای بزرگ شدن استارتاپ های جوانی است که تاکنون ویترینی برای دیده شدن نداشتند.

گواه این ادعا استارتاپ ‌های موفقی هستند که دو سال پیش همزمان با برگزاری الکام استارز جوانه زدند و اکنون با رسیدن به بلوغ، مخاطب و سرمایه‌گذار را در کنار خود می بینند و به مجموعه‌های بزرگی تبدیل شده‌اند.

اگر قصد بازدید از استارتاپ‌ها را دارید و می‌خواهید در دنیای کسب‌وکارهای نوپا غرق شوید، الکامپ امسال میزبان صدها استارتاپ شده که در چندین سالن (سالن‌های 8 و 9 و سالن‌های 10 و 11 و بخش‌هایی نیز در سالن 27) حضور دارند. لیست کامل این استارتاپ‌ها و سالنی که مستقر هستند در این فایل PDF به ترتیب حروف الفبا قرار دارد. گستردگی فعالیت استارتاپ‌های امسال از تنوع بسیاری برخوردار است، از استارتاپ‌های حوزه سلامت گرفته تا فروشگاه‌های اینترنتی و خدمات آنلاین را دربر می‌گیرد.

بهتر است موبایل خود را کامل شارژ کنید و با خود به نمایشگاه ببرید (هرچند قسمت‌هایی برای شارژ موبایل بازدیدکنندگان در نظر گرفته) چرا که بسیاری از خدمات این استارتاپ‌ها بر بستر موبایل بوده و احتمالا آفرها و پیشنهادات ویژه‌ای برای نمایشگاه در نظر گرفته باشند.

راهنمای بازدید الکامپ 97

دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ

سالن 41 مخصوص سازمان‌های دولتی و حضورشان در الکامپ با نام و شعار «دولت همراه» است. این بخش از نمایشگاه حال و هوایی رسمی‌تر دارد و البته با ارائه و پروموت کردن اپلیکیشن دولت همراه نیز همراه است.

این سامانه توانسته بیش از ۵۵ خدمات دولتی را در خود جای دهد و آنها را از بستر سنتی به بستر اینترنتی بیاورد. استقبال دولتی‌ها از این بخش نمایشگاه بنا به گفته مسئولین این دوره از الکامپ بی‌سابقه بوده و قرار است برنامه‌های مختلفی برای اولین بار توسط دولتی‌ها در این سالن رونمایی شود. برخی زمزمه‌ها حکایت از ارائه طرح‌های اولیه ارزهای دیجیتالی بومی در این بخش از نمایشگاه می‌دهد، مبحثی که برخی از کارشناسان معتقدند سال آینده در نمایشگاه بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

الکام تاکز در سالن 1-44

اگر در رویدادهای الکام تاکز ثبت نام گردید، می‌توانید با به حضور رسانیدن در این سالن در همایش‌های سخنرانی افراد مهم اکوسیستم استارتاپی کشور شرکت کنید. سخنرانان و موضوعات این جلسات هم در اینستاگرام رسمی الکامپ و هم در کانال تلگرامی (ElecomTalks@) این جلسات اعلام می‌شود و ثبت نام برای حضور در آنها رایگان است. ضمنا در این سالن اپراتور اول نیز حضور دارد.

راهنمای بازدید الکامپ 97

اتاق شتاب

یک فرصت بی نظیر برای گفتگو با متخصصان مجرب، مشاوران، صاحبان صنعت و منتورهای برتر اکوسیستم کارآفرینی ایران و اروپا در حوزه ارزیابی ایده‌، کشف نیازهای مخاطبین و بازار، تیم سازی و کار تیمی، تاسیس و شکل ‌دهی به استارتاپ ها، شتابدهی استارتاپ ها، توسعه کسب‌ و کار، مذاکره با سرمایه‌ گذار و جذب سرمایه است. غرفه اطلاع رسانی این برنامه در انتهای سالن 10 دایر است.

راهنمای بازدید الکامپ 97

الکامپ برای گیمرها هم برنامه دارد

بیش از 30 شرکت بازی‌سازی در الکام گیمز امسال حضور دارند و تمرکز این بخش از نمایشگاه روی حوزه صنعت گیم است. گرچه قرار نیست به طور کلی مسابقات جانبی بازی از نمایشگاه حذف شود و کماکان این بخش‌های تفریحی نیز در الکام گیمز حضور دارد ولی هسته اصلی این بخش رشد این مارکت و توسعه صنعت گیم در کشور را نشانه رفته است. آنطور که کارشناسان می‌گویند، هنوز صنعت بازی‌های رایانه‌ای به طور جدی در کشور شکل نگرفته است و رویدادی مثل الکام‌گیمز، گامی رو به جلو برای توسعه این صنعت در کشور است.

راهنمای بازدید الکامپ 97

 فین‌تک‌ها و اینشورتک‌ها کجا هستند؟

خود سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز که برگزارکننده این رویداد برای چهارمین سال متوالی است در سالن 2-44 در کنار فین‌تک‌ها و اینشورتک‌های مختلف حاضر در نمایشگاه قرار گرفته است. بهتر است بدانید این دو نوع کسب‌وکار نوپا در سالن‌های 38B نیز حضور گسترده‌ای دارند.

راهنمای بازدید الکامپ 97

در دیگر سالن‌ها چه خبر است؟

سالن 40 شرکت‌های بزرگی را در خود جای داده مانند مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات) و گروه فن‌آوا که هر یک از شرکت‌ها جزو غول‌های صنعت IT کشور به حساب می‌آیند.

در سالن 27 هم شرکت‌ها و وبسایت‌های گوناگونی حضور دارند و برخی استارتاپ‌ها هم در همین سالن قرار گرفتند، وب‌سایت دیجیاتو نیز در همین سالن و در غرفه 1401 میزبان حضور شماست.

سالن 31 نیز میزان شرکت‌های فنی این حوزه است و چند شرکت از جمله دانش افزار ماهان و رهیاب پیام گستران و.. در آنجا حضور دارند. شرکت‌های فناوری چون امن پرداز و گروه دوران و دیگر شرکت‌های شبکه و امنیت نیز در سالن 7 جای گرفتند. سالن 5 نیز میزبان شرکت‌های مختلف حوزه ICT و پارک‌های فناوری از جمله پارک فناوری پردیس و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

راهنمای بازدید الکامپ 97

نکات ریز نمایشگاه گردی که هر بازدیدکننده ای باید بداند

یادتان نرود در طول بازدیدتان از هر سالنی، جدا از دقت نظر و کنجکاوی که باید داشته باشید بهتر است که بروشورها و کاتالوگ‌های تبلیغاتی مختلف را جمع کرده و آنها را برای خود دسته‌بندی کنید.

گرچه این روزها تمام کشور از هوای تابستانی بهره می‌برد اما باز هم اگر مسافر تهران هستید شاید بد نباشد دمای هوای شهر را در هنگام بازدیدتان از اینجا چک کنید و با خود لباس مناسب بیاورید. در این هوا بهتر است با خود آب و به خاطر وسعت نمایشگاه و احتمالا طولانی شدن بازدیدتان، یک میان وعده نیز همراه خود داشته باشید.

سعی کنید در طول بازدید از نمایشگاه به گفتگو با غرفه‌داران و حتی دیگر بازدیدکنندگان بپردازید و تعارف و خجالت را کنار بگذارید. الکامپ می‌تواند محل بسیار مناسبی برای شبکه‌ سازی و پیدا کردن دوستان و همکاران هم حوزه کاری و فکری شما باشد.

راهنمای بازدید الکامپ 97

اگر فریلنسر هستید و یا قصد دارید در این حوزه آغاز به کار کنید خواندن این مطلب نیز برایتان توصیه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی