ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با استارتاپ رد کالا در الکامپ ۹۷

نمایشگاه الکامپ امسال پذیرای استارتاپ‌های نوآوری است که حوزه‌های گسترده ای را پوشش می‌دهند. یکی از این استارتاپ‌ها که در زمینه حراجی آنلاین کالا فعالیت می‌کند و امسال غرفه بزرگی را به خود اختصاص داده، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

نمایشگاه الکامپ امسال پذیرای استارتاپ‌های نوآوری است که حوزه‌های گسترده ای را پوشش می‌دهند. یکی از این استارتاپ‌ها که در زمینه حراجی آنلاین کالا فعالیت می‌کند و امسال غرفه بزرگی را به خود اختصاص داده، رد کالاست؛ یک سرویس فروشگاهی آنلاین که رویه متفاوتی از روش‌های مرسوم فروش کالا با تخفیف را در پیش گرفته است.

سیستم فروش در رد کالا، به صورت مزایده‌ای است. بدین صورت که گاهی ممکن است در آن بتوانید کالای ارزشمندی مثل گوشی یا لپ تاپ را با پنجاه درصد تخفیف بخرید. در واقع این سایت به شما این امکان را می‌دهد تا برای خرید محصولات مورد علاقه خود با دیگران رقابت نموده و بتوانید آنها را با تخفیف‌های ویژه بدست بیاورید.

خدادادی، یکی از مسئولین رد کالا در گفتگو با دیجیاتو در خصوص فعالیت‌های این استارتاپ این گونه توضیح می‌دهد:

تقریبا دو سال است که فعالیت خود را در برگزاری حراجی‌های آنلاین شروع کرده‌ایم. یک سری کالا در وبسایت ما قرار گرفته که یا می‌توانید آن‌ها را به صورت مستقیم خریداری کنید، یا در حراجی‌ها. در خرید از حراجی این امکان برایتان وجود دارد که بتوانید محصولات را حداقل با سی درصد تخفیف خریداری کنید و با سایر شرکت‌کنندگان در این حراجی که به شکل مزایده برگزار می‌شود رقابت داشته باشید.

خدادادی البته تفاوت سیستم رد کالا با مزایده را در تضمینی می‌داند که این سرویس به کاربر می‌دهد. با خرید از رد کالا، در واقع شما مطمئن هستید که کالای خود را حداقل با سی درصد تخفیف خریداری خواهید کرد و شاید به تخفیف‌های بالاتری هم برسید. وی در ادامه مثالی از خرید یک گوشی موبایل در ردکالا برایمان می‌زند:

به عنوان مثال قیمت یک گوشی موبایل سه میلیون تومان است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مشخص، مثلا بیست یا سی هزار تومان در حراجی این محصول در سایت رد کالا ثبت نام کنید. این مبلغ در حکم ژتون شماست و به ازای هزینه پرداختی، می‌توانید تعداد معینی پیشنهاد ویژه دریافت کنید. بعد از این حراجی محصول در تاریخی مقرر و با یک قیمت پایه (مثلا یک میلیون و پانصد هزار تومان) برگزار می شود. اینجا کاربر می‌تواند با هر کلیک مبلغ مزایده را بالاتر برده و پیشنهادات قیمتی‌اش را ارائه کند. در نهایت مزایده تا جایی ادامه پیدا می‌یابد که هیچ کاربر دیگری مبلغ پیشنهادی بالاتر از پیشنهاد شما را ارائه نکرده باشد. در این صورت می‌توانید برنده مزایده رد کالا باشید.

اعضای رد کالا می‌گویند پیش از آن که کالایی را در اینترنت بخرید، شاید بد نباشد که شانس‌تان را در وبسایت این مجموعه امتحان کنید. شاید توانستید آن کالا را با قیمتی بسیار خوب و کمتر از بازار از آن خود کرده و خرید مقرون به صرفه‌ای داشته باشید. در رد کالا ۱۲۵ درصد مبلغی که هزینه می‌کنید، به عنوان بن خرید به شما اعطا می‌شود. این بن را بعدا می‌توانید در حراج های ویژه‌ای به اسم «رد آف» به کار ببرید یا آنکه مبلغ را برای خرید مستقیم از فروشگاه کنار بگذارید.

در ادامه بحث برنامه‌های رد کالا برای الکامپ امسال را جویا می‌شوم. خدادادی در پاسخ می‌گوید که کلیه حراجی‌های این استارتاپ در نمایشگاه امسال به شکل رایگان برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان بتوانند هیجان شرکت در چنین سیستم فروشی را به خوبی تجربه کنند. رد کالا با شعار برگزاری حراج سالم آغاز به کار کرده و مزیت سیستم کاری‌اش این است که کاربر می‌داند با چند نفر در مزایده رقابت می‌کند.

مورد بعد این که تعداد پیشنهاداتی که قادر به ارائه آن‌ها در مزایده هستید، محدود هستند و اینطور نیست که هر کس بیشتر هزینه کند شانس خود را افزایش داده. بلکه تلاش شده که در این سیستم عدالت برای همه خریداران رعایت شود.

در شرایط اقتصادی نابسامان فعلی، شاید ردکالا فرصت خوبی باشد که بتوانید کالاهای مورد نیازتان را با تخفیف‌های مناسب خریداری کنید؛ البته به شرط آنکه در مزایده‌ها به قدر کافی خوش‌شانس باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yaka
    yaka | ۸ آذر ۱۳۹۷

    ردکالا نام فروشگاهی است که چند وقت پیش در نمایشگاه الکامپ با آن آشنا شدم فروشگاه اینترنتی که به گفته خودش محصولاتش را با 30 تا 70 درصد تخفیف به فروش می رساند و میزان تخفیف را مشتریان خودشان تعیین می کنند آن هم در یک رقابت؟!؟!

    به نظرم از همون اول کاسه ای زیر نیم کاسه بود؟!؟!؟

    نحوه عملکرد فروشگاه

    بسیار ساده است. با یک مثال توضیح می دهم.

    قیمت یک موبایل میان رده هم اکنون 4 میلیون تومان است ( البته دعا کنیم بالاتر نرود) در این سایت برای شروع مثلا قیمت آن 2 میلیون تمان ثبت می شود.

    اعضا برای حراجی با هم شروع به دادن پیشنهاد قیمت برای خرید گوشی می کنند و به ازای هر پیشنهاد قیمت باید امتیازی که قبلا با پول واقعی خریداری کرده اند را هزینه کنند ( هر چه بیشتر پیشنهاد بدهند پول بیشتری باید به سایت بدهند) هر امتیاز می تواند یک مبلغ خاص به قیمت آغازین اضافه کند مثلا 500 تومان بعد وقتی که بعد از یک مدت زمان مشخصی کسی پیشنهاد بالاتری از شما ثبت نکرد شما برنده محصول هستید!!!! ( دقیقا یه جورایی برعکس مزایده)

    اما کجای کار مشکوک است؟؟

    بزارید یکبار با هم همین کار با هم مرور کنیم.

    قیمت پایه 3 میلیون تومان

    هزینه ورود به حراجی 100 ردآف (هر رد آف 500 تومان برابر می شه 50000 تومان)

    فکر کنید 100 نفر شرکت کنن و هر کس به ازای هر پیشنهاد 500 تومان هزینه کند و هر کس 20 پیشنهاد بدهد(یعنی 10 هزار تومان خرج کند که یک گوشی 4 میلیون تومانی خریداری کند) در کل 1 میلیون تومان !!!

    پس بیاید با هم همه چیز جمع کنیم

    100*50000=5000000 ( 5 میلیون تومان!! گوشی 4 میلیون ارزش دارد!!!)

    100*10000=1000000 (یک میلیون تومان)

    و 3 میلیون تومان هم از خریدار گوشی خواهند گرفت.

    5 +1+3 =9 میلیون تومان برای یک گوشی 4 میلیون تومانی

    قیمت خرید گوشی برای برنده 3 میلیون تومان ( یا شایدم کمتر ) البته فکر نکنم زیاد مهم باشه.

    البته سایت می گه که به ازای رد آف های هزینه شده شما در این حراجی به شما در فروشگاهش تخفیف می ده! خلاصه این که این پول دیگه به حساب شما بر نمی گردد!!

    • yaka
      yaka | ۸ آذر ۱۳۹۷

      از عوامل سایت لطفا به این شبه پاسخ بدید
      ممنون

مطالب پیشنهادی