ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ۱۰ میلیون دلار برای امنیت زاکربرگ هزینه می‌کند

به تازگی فیسبوک گزارشی را در کمیسیون امنیت و ارزیابی ایالات متحده آمریکا منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت یاد شده چه مقدار برای امنیت مدیر عاملش هزینه می‌کند. به نظر می‌رسد سفر‌های بی شمار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به تازگی فیسبوک گزارشی را در کمیسیون امنیت و ارزیابی ایالات متحده آمریکا منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت یاد شده چه مقدار برای امنیت مدیر عاملش هزینه می‌کند. به نظر می‌رسد سفر‌های بی شمار مارک زاکربرگ به اقصی نقاط جهان برای شهادت در برابر سران اروپا و آمریکا موجب شده ۱۰ میلیون دلار برای امنیتش هزینه شود.

این در حالی است که این رقم نسبت به عدد مشابه سال گذشته که تنها ۷.۳ میلیون دلار بود، بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان با بررسی گزارش موجود متوجه شده‌اند که مدیرعامل معروف فیسبوک برای سفر‌های پیاپی خود، پول شرکتش را هزینه می‌کند. طبق این گزارش، ۱۰ میلیون دلار مقرر شده هزینه‌های تیم محافظین، تدارک، نصب و نگهداری سیستم‌های مختلف امنیتی را شامل می‌شود تا از مدیرعامل فیسبوک به خوبی محافظت گردد.

حتی با توجه به حقوق یک دلاری مارک زاکربرگ، صرف ۱۰ میلیون دلار هزینه‌ امنیتی برای او مبلغ بسیار بالایی است. برای مثال «جف بزوس» مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد تاریخ بشریت، تنها ۱.۶ میلیون دلار برای امنیت خود هزینه می کند.

این در حالی است که شرکت وی جزو ثروتمندترین شرکت‌های دنیاست و برای حفظ سلامت وی مبالغ بسیار هنگفتی هزینه می‌شود. همچنین دیگر شرکت‌ها مبالغ بسیار کمتری برای حفظ امنیت مدیرعاملیشان هزینه می کنند و در این میان می‌توان به مثال‌های زیر اشاره نمود؛

فیسبوک
«جف بزوس» مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد تاریخ بشریت

ایوان اسپیگل مدیرعامل اسنپ چت در سال ۲۰۱۷ تنها ۸۹۰ هزار دلار برای امنیت خود صرف کرده بود. همچنین هزینه‌ی محافظت از تیم کوک مدیر عامل اپل در سال ۲۰۱۷ تنها ۳۱۸ هزار دلار بود. ضمن اینکه در سال ۲۰۱۶ کمپانی توییتر برای حفظ امنیت دو مدیر عامل خود یعنی جک دورسی و دیک کستالو جمعاً ۱۱۲ هزار دلار هزینه کرده بود.

شاید پس از بزرگترین سقوط سهام تاریخ توسط فیسبوک و پایین آمدن ۱۲۳ میلیارد دلار از سهام این شرکت تنها در چند ساعت، صرف هزینه‌های هنگفتی چون ۱۰ میلیون دلار برای امنیت مدیرعامل این شرکت آنچنان منطقی به نظر نرسد.

 

تماشا کنید: پروژه جدید فیسبوک، ساخت محله مسکونی و یک هتل در سان فرانسیسکو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی