ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فوتبال نوبتی به سبک Score! Match؛ گلزنی، متفاوت‌تر از همیشه

نزدیک به شش ماه از عرضه اسکور مچ (Score! Match) می‌گذرد و اگر هنوز دست به تجربه بازی نزده‌اید، حالا زمانی است که باید این فوتبال متفاوت را نصب کنید؛ اسکور هیرو (Score! Hero) هر چه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

نزدیک به شش ماه از عرضه اسکور مچ (Score! Match) می‌گذرد و اگر هنوز دست به تجربه بازی نزده‌اید، حالا زمانی است که باید این فوتبال متفاوت را نصب کنید؛ اسکور هیرو (Score! Hero) هر چه قدر در همان نسخه اولیه میخ خود را محکم کوبید و با استفاده درست از پتانسیل‌های صفحات لمسی یکی از بهترین‌ها لقب گرفت ولی Score Match نتوانست در روزهای نخست عرضه انتظارات را برآورده کند.

بازی همان چیزی بود که علاقه مندان به اسکور هیرو می‌خواستند، عنوانی آنلاین که در آن بازیکن‌ها همان مکانیزم‌های دوست داشتنی ساخته قبلی استودیوی First Touch Games را این بار در رقابت با یکدیگر تجربه می‌کنند. اما نکته اینجاست که نسخه چند ماه پیش بازی در پیاده‌سازی این ایده همچنان جای کار داشت.

مشابه قبل این بار هم با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه لمسی، پاسکاری کرده و شوت می‌زنید.

هوش مصنوعی در ارائه یک تجربه واقع‌گرایانه ناموفق عمل می‌کرد، سیستم تکل بازی ناامیدکننده بود و باگ‌ها گاهی اوقات مانع این می‌شدند تا فوتبال‌های روانی را شاهد باشیم. در آپدیت‌های جدید خیلی از این مشکلات برطرف شده‌اند و هر چند Score Match هنوز بی نقص نیست ولی آن فوتبالی که از چند ماه پیش انتظار داشتیم را حالا به وجود آورده است.

بازی همان فرمولی که قسمت قبل استفاده کرده بود را این بار در فضایی آنلاین به کار می‌گیرد، البته با یک تفاوت بزرگ: برخلاف گذشته که در سناریوهای مختلف قرار می‌گرفتید و گلزنی می‌کردید اکنون یک مسابقه فوتبال کامل را پیش‌رو دارید و در کنار آن برای اولین بار می‌توانید جدا از حمله دفاع هم کنید.

هر مسابقه بازی دو دقیقه مفید بوده و وقتی توپ به دست‌تان می‌افتد، چند ثانیه فرصت دارید تا تصمیم گرفته و حرکت بعدی را انجام دهید. در نقش تیم حمله که تکلیف مشخص است، با پاسکاری به دروازه حریف رسیده و گل بزنید. اما برای دفاع سازنده از تک مکانیزم تکل استفاده کرده و روی هر بازیکنی که کلیک کنید، او بعد از چند صدم ثانیه تکل می‌زند.

هر بازیکنی مربعی بالای سر خود دارد. پس از آنکه روی بازیکن مورد نظرتان زدید، ابتدا این مربع پر شده و سپس فوتبالیست در صورتی که بازیکن پا به توپ نزدیکش باشد، تکل می‌زند. همین بازه زمانی کوتاه بخش دفاع را استراتژی‌تر کرده است. در واقع شما پیش از پاسکاری حریف، باید حرکت بعدی او را حدس زده و سپس بازیکنی که نزدیک‌تر قرار دارد را انتخاب کنید تا دفاع نتیجه بدهد.

Score Match
بازی از سیستمی شبیه به ساکر استارز استفاده کرده است، در هر مسابقه دو بازیکن پولی را پرداخت می‌کنند و برنده تمام آن را می‌برد. همچنین قابلیت ارتقا فوتبالیست‌ها با کارت‌هایی که میگیرید را نیز دارید.

اگرچه سیستم دفاع بازی خیلی ساده است ولی به خوبی توانسته حساسیت این بخش را به اندازه حمله افزایش دهد؛ اگر خوب دفاع نکنید، خواهید باخت. البته گیم پلی هنوز قابلیت بهتر شدن را داشته و سازنده می‌تواند بیشتر دست مخاطب را برای انجام کارهای فوتبالی مختلف باز بگذارد. جدا از اینکه هوش مصنوعی هوز بعضی وقت‌ها رفتار عجیبی دارد.

از دیدگاه گرافیک مهمترین بخش بازی‌های فوتبالی به فریم ریت ثابت آن‌ها باز می‌گردد و Score Match بهتر از گذشته در این قسمت نمره قابل قبولی می‌گیرد. همچنین کیفیت تصویر و بافت‌ها نسبت به اسکور هیرو پیشرفت خوبی داشته است. البته روشنایی محیط در قسمت‌هایی کم بوده و باعث شده بازی تاریک به نظر برسد.

حرف‌های مقدمه را دوباره تکرار می‌کنیم؛ اگر به خاطر مشکلات قبلی از ساخته First Touch Games دست کشیده‌اید، حالا زمانی است که می‌توانید به بازی فرصت بدهید. Score Match با دست گذاشتن روی بخش جذاب «رقابت آنلاین بازیکن‌ها» توانسته یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های فوتبالی را به وجود بیاورد.

Score! Match

Score! Match

سازنده: First Touch Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 150.3 / 92.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی