ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Geneva Motor Show 2016
خودرو

خداحافظی با دوران پرشکوه نمایشگاه های خودرو؛ مدیرعامل فولکس واگن از اتلاف هزینه ها می گوید

بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی، نمایشگاه های معتبر بین المللی را برای رونمایی از جدیدترین محصولات خود انتخاب می کنند. با این حال برخی کارشناسان آینده نمایشگاه های خودرویی را مبهم توصیف کرده و معتقدند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی، نمایشگاه های معتبر بین المللی را برای رونمایی از جدیدترین محصولات خود انتخاب می کنند. با این حال برخی کارشناسان آینده نمایشگاه های خودرویی را مبهم توصیف کرده و معتقدند که آنها رفته رفته در حال نابودی هستند.

اگر چه این بحث مدتی است جریان دارد، اما شنیدن آن از زبان مدیران یکی از شناخته ترین گروه های خودروسازی می تواند کاملا جالب توجه باشد. آقای هربرت دیس مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره گروه فولکس واگن اخیرا در حاشیه برگزاری فستیوال سرعت Goodwood در مصاحبه با یکی از نشریات استرالیایی، نمایشگاه های خودرویی سنتی را از بین رفته نامیده است.

herbert-diess-volkswagen

آقای دیس این نمایشگاه ها را محصولی از دهه 60 میلادی خوانده و گفته که آنها تناسبی با زمان حال ندارند؛ همچنین به اعتقاد وی نمایشگاه های خودرویی آن هدفی را که خودروسازان و خریداران اتومبیل دنبال می کنند، برآورده نمی سازند.

با توجه به ظهور تکنولوژی های نوین و امکان معرفی محصولات تازه از طریق شبکه های اجتماعی، عقیده آقای دیس چندان هم عجیب و بیراه نیست. در سال های اخیر خودروسازان زیادی مدل های جدید خود را خارج از غرفه های نمایشگاهی و فستیوال های خودرویی به مشتریان معرفی کرده اند. علاوه بر این برخی برندها نیز گردهمایی های مستقلی را در تقویم گنجانده اند تا از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی کنند.

jaguar-e-pace-barrel-roll
رونمایی جگوار از کراس اوور جدید E-Pace طی مراسمی خاص با انجام یک حرکت نمایشی

در هر صورت خودروسازان برای هدف قرار دادن طیف بیشتری از مشتریان رو به شبکه های اجتماعی می آورند. این مساله وقتی جالب تر می شود که بدانیم خودروسازان برای شرکت در نمایشگاه های بزرگ باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند. از جمله این هزینه ها می توان به بهای اجاره غرفه، دستمزد راه اندازی و جمع آوری غرفه، تهیه لوازم و هزینه حمل خودروها اشاره کرد.

جمع این هزینه ها برای حضور در یک نمایشگاه معتبر به راحتی می تواند از 1 میلیون دلار عبور کند. برخی معتقدند با این مبلغ می توان به روش های خلاقانه تر محصولی جدید را به مشتریان احتمالی معرفی کرد.

mercedes-benz booth

از آنجایی که هر ساله شاهد برگزاری چند نمایشگاه معتبر خودرویی هستیم، گاه فاصله آنها به چند هفته یا چند ماه محدود می شود. این مساله سبب می شود که بعضی از شرکت ها قید حضور در یک یا چند نمایشگاه را بزنند. برای مثال در اردیبهشت ماه گذشته بود که آئودی نیز همانند مرسدس بنز و ب ام و، انصراف خود را از حضور در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 اعلام کرد.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم به فاصله بسیار کم نمایشگاه خودروی دیترویت با دیگر نمایشگاه مطرح تکنولوژی یعنی CES بر می گردد. هر دوی این نمایشگاه ها در ماه ژانویه برگزار می شوند.

برای جلوگیری از این تداخل دست اندرکاران نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام کرده اند که در سال 2020 این نمایشگاه در ماه ژوئن برگزار خواهد شد. با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد بین نمایشگاه ها نیز به نوعی رقابت شکل گرفته و برخی از آنها در نهایت از صفحات تقویم حذف خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی