ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویرجین گلکتیک تا پایان ۲۰۱۸ اولین فضاپیمای مسافربری را به آسمان می‌فرستد؟

به تازگی هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity سومین پرواز آزمایشی خود با نیروی پیشران راکت را به پایان رساند و موفق شد تا ارتفاع ۵۱ کیلومتری سطح زمین اوج بگیرد. [digivideo] ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity سومین پرواز آزمایشی خود با نیروی پیشران راکت را به پایان رساند و موفق شد تا ارتفاع ۵۱ کیلومتری سطح زمین اوج بگیرد.

این آزمایش در واقع چهاردهمین پرواز آزمایشی VSS Unity به حساب می‌آمد و مدیرعامل ویرجین گروپ پس از آن عنوان نموده که امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، این فضاپیما به عنوان اولین سفینه فضایی مسافربری پرتاب گردد.

مسئولان ویرجین گلکتیک به رسانه‌ها گفته‌اند که مهندسین این کمپانی در حال بررسی دقیق دیتا اطلاعاتی پرواز آزمایشی آخر هستند تا برنامه‌های آینده این فضاپیما را مشخص کرده و تاریخ مناسبی برای پرتابش در نظر بگیرند.

ویرجین گلکتیک

گفته می‌شود پرواز آزمایشی اخیر در واقع سریعترین و مرتفع‌ترین تجربه یونیتی بوده است.

در ابتدا هواپیمای White Knight، فضاپیمای مربوطه را در فضای «زیرمداری» رها کرده تا یونیتی ۴۲ ثانیه را به مصرف سوخت موشکش بپردازد. این مسئله موجب شده که فضاپیمای یاد شده با سرعتی بیش از ۲.۴ برابر صوت به ارتفاع ۵۱ کیلومتری سطح زمین دست پیدا کند.

ویرجین گلکتیک

حال همانطوری که گفته شد بررسی دقیق این پرواز آزمایشی ممکن است یونیتی را یک مرحله دیگر به ارسال اولین مسافر به فضا نزدیک کرده و ویرجین گلکتیک را به پرچمدار سفرهای تجاری فضایی تبدیل کند.

پیش از این گفته شده بود که کمپانی یاد شده با ثبت یک قرارداد همکاری طولانی مدت با دو کمپانی فضایی بزرگ در کشور ایتالیا، قصد دارد برنامه های خود برای آغاز مسافرت های فضایی تجاری را وارد فاز جدیدی کند. از این رو قرار است نخستین پایگاه توریسم فضایی این کمپانی در این کشور اروپایی احداث شود.

ویرجین گلکتیک

در حال حاضر امکان پیش خرید بلیط برای انجام نخستین سفرهای فضایی تجاری کمپانی ویرجین گلکتیک وجود دارد. گرچه برای به دست آوردن یک صندلی در VSS Unity می بایست مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار دلار هزینه پرداخت کنید.

گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای این رویداد اعلام نشده، اما «ریچارد برانسون» مدیرعامل ویرجین گلکتیک معتقد است که کمتر از یکسال تا این رویداد فاصله داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی