ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Edge TPU
تکنولوژی

چیپست جدید گوگل برای یادگیری ماشینی به سرور نیاز ندارد

این سخت افزار به کامپیوترهای ضعیف و سیستم های سازمانی امکان اجرای بهتر مدل های یادگیری ماشینی را می دهد. دو سال قبل گوگل از «واحدهای پردازش تنسور» یا TPU رونمایی کرد که به عنوان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

این سخت افزار به کامپیوترهای ضعیف و سیستم های سازمانی امکان اجرای بهتر مدل های یادگیری ماشینی را می دهد.

دو سال قبل گوگل از «واحدهای پردازش تنسور» یا TPU رونمایی کرد که به عنوان چیپ های تخصصی در مراکز داده شرکت ها وظایف مربوط به هوش مصنوعی (AI) را تسهیل می کرد. این کمپانی حالا با تغییر تمرکز از ابرها به روی زمین شتاب دهنده  Edge TPU را معرفی کرده که محاسبات AI را در خود دستگاه صورت می دهد.

Edge TPU
کیت توسعه Edge TPU و برد پایه آن

Edge TPU برای انجام بخشی از یادگیری ماشین با عنوان «استنتاج» طراحی شده که الگوریتم طی آن کارهایی نظیر شناسایی یک شی خاص در عکس را انجام می‌ دهد. از سوی دیگر TPU‌ های مبتنی بر سرور برای آموزش این روند بهینه‌سازی شده‌ اند اما Edge TPU روی اجرای استنتاج متمرکز است.

گوگل مدعی شده که این ماژول به سیستم ها اجازه می دهد مدل های دید کامپیوتری پیشرفته را با رزولوشن بالا و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند.

این چیپ های جدید برای استفاده در مشاغل سازمانی طراحی شده و قرار نیست در گوشی هوشمند بعدی شما تعبیه شود. به عبارت دیگر وظایفی نظیر خودکار سازی وظایف کنترل کیفیت بر عهده Edge TPU قرار می گیرد که نسبت به دستگاه های فعلی مبتنی بر سرور مزایایی از قبیل ایمنی بیشتر، کاهش هزینه و ارائه سریعتر نتایج را به همراه خواهند داشت.

گوگل تنها تولید کننده چیپ های تحلیل هوش مصنوعی در دستگاه نیست و پیش از این شرکت هایی نظیر ARM، کوالکام، مدیاتک و غیره شتاب دهنده های AI را معرفی کرده اند. علاوه بر این GPU های انویدیا بازار الگوریتم های آموزش AI را قبضه کرده است.

با این حال آنچه که گوگل را به رقیبی قدرتمند در بازار تبدیل کرده کنترل تمام جنبه های مورد نیاز هوش مصنوعی است. مشتریان این غول آمریکایی می تواننند داده ها را روی ابر گوگل ذخیره کرده، با استفاده از TPUها الگوریتم ها آموزش داده و  از طریق چیپ جدید Edge TPU اجرا کنند. علاوه بر این امکان ایجاد نرم افزار یادگیری ماشینی با استفاده از کتابخانه اپن سورس «تنسور فلو» نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی