ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صیانت از اطلاعات اشخاص
تکنولوژی

رئیس مرکز آمار: هیچ‌کس به اطلاعات اشخاص دسترسی ندارد

صیانت از اطلاعات و داده‌های شخصی افراد لایحه‌ای بود که پیش نویس آن روز گذشته به امضاء وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس رسید و حالا توجه و رعایت این موضوع در تمامی بخش‌ها دیده می‌شود. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۳

صیانت از اطلاعات و داده‌های شخصی افراد لایحه‌ای بود که پیش نویس آن روز گذشته به امضاء وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس رسید و حالا توجه و رعایت این موضوع در تمامی بخش‌ها دیده می‌شود.

در همین رابطه «امید علی پارسا» رئیس سازمان مرکز ایرانبا تاکید بر اینکه اطلاعات و ریز داده‌ها در شیوه آمارگیری «ثبت مبنا» کد گذاری می‌شوند و هیچ کس حتی سازمان امار اطلاعی از هویت اشخاص نخواهد داشت. همچین این امار در دسترس هیچ سازمان و دستگاهی حتی قوه قضاییه هم قرار نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که همزمان با شفاف سازی کارکرد تمامی دستگاه ها، درصورتیکه سازمان تخلفی را مشاهده کند چه وظیفه ای خواهد داشت؛ به دیجیاتو پاسخ داد:

«اطلاعات فردی اشخاص کاملا محرمانه است و امکان دسترسی به اطلاعات حتی برای کارکنان مرکز امار نیز وجود ندارد. در صورتیکه اطلاعات نقصی داشته باشند از همان دستگاه می‌خواهیم تا اطلاعات و‌ امار را تصحیح کند و درصورتیکه تخلفی صورت گرفته باشد، به موارد به دستگاه های مربوطه اطلاع داده خواهد شد.»

صیانت از اطلاعات اشخاص

در برنامه امروز اپلیکیشن سازمان امار به نام «آمار همراه» در راستای اهداف دولت همراه رونمایی شد. این اپ از طریق سایت مرکز آمار قابل دریافت است، منتها تا کنون نسخه اندرویدی آن راه اندازی شده است.

«جمال مقدم» معاون فناوری اطلاعات مرکز آمار ایران در این مورد به دیجیاتو توضیح داد:

«این اپ اولین ورژن مرکز امار است که به زودی اطلاعات آماری آن تکمیل خواهد شد و نسخه ای.او.اس آن تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.»

نرم‌افزار آمار همراه به‌منظور اطلاع‌رسانی اقلام و شاخص‌های آماری کلیدی مرکز آمار ایران به کاربران طراحی شده است. این بسته نرم‌افزاری سازگار با استاندارد‌های واسط کاربری است و روی تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید ۴،٢،٢ به بالا قابل نصب و راه‌اندازی است.

با استفاده از این نرم‌افزار امکان اطلاع از شاخص‌های آماری کلیدی اعم از شاخص‌های جمعیتی، نیروی انسانی و اقتصادی به‌صورت سالانه، فصلی و ماهانه در سطح کل کشور و استان‌ها فراهم شده و کاربران می‌توانند هم به‌صورت برخط و هم غیربرخط از وضعیت شاخص‌های مذکور اطلاع پیدا کنند و علاوه بر آن نمودارهای مرتبط با آن را نیز مشاهده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • OLD
    OLD | ۷ مرداد ۱۳۹۷

    رئیس مرکز آمار: هیچ‌کس به اطلاعات اشخاص دسترسی ندارد :))))))
    ناموسا مرسی که مارو شاد میکنید ...مرسی که هستید :)))))))

    هیچ کس به امار مردم دسترسی ندارد بجر فلان ارگان و فلان ارگان و فلان ارگان و فلان ارگان :))))))))))
    منظور از هیچکس یعنی مردم وگرنه خودشون که محرمن به همه چیز مردم حتی تو اینکه مردم چی میخورن چی میپوشن با کی میگردن....

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۷ مرداد ۱۳۹۷

    نهنگا هم پرواز میکنند ...

    • herogame
      herogame | ۷ مرداد ۱۳۹۷

      منم میخواستم همینو بنویسم ولی به شکل دیگه:
      در حالی که تایید شده دلفین ها پرواز میکنند، در کشفی جدید دیده شده که دوچرخه سواری هم می کنند!

مطالب پیشنهادی