ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ های آینده در حوزه فناوری های Immersive خواهند بود

الکام تاکز یکی از بخش هایی است که به تازگی به نمایشگاه الکامپ اضافه شده تا گفتگوهایی را پیرامون مباحث جدید تکنولوژی برای علاقه مندان ارائه دهد. امروز یکشنبه هفتم مرداد در دومین روز از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

الکام تاکز یکی از بخش هایی است که به تازگی به نمایشگاه الکامپ اضافه شده تا گفتگوهایی را پیرامون مباحث جدید تکنولوژی برای علاقه مندان ارائه دهد. امروز یکشنبه هفتم مرداد در دومین روز از الکامپ 24، صاحب نظران در کافه 360 به بحث در مورد فناوری های Immersive یا غوطه وری و استارتاپ های آینده پرداختند.

این نشست با پخش گوشه هایی از فیلم Ready Player One آغاز شد تا فضا را برای آینده مبتنی بر واقعیت مجازی آماده کند، آینده ای که هنوز فاصله زیادی با آن داریم. البته متخصصین این پنل نظر دیگری دارند. به عقیده آنها با توجه به فراگیر شدن ابزارهای واقعیت مجازی (دوربین های 360 درجه و هدست های ساده و ارزان) یا واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن همراه، به راحتی می توانیم وارد این حوزه شویم.

تولید محتوای 360 درجه فعلاً یکی از پر درآمد ترین حوزه های فعالیت در ایران است

عبدالله آراسته از کافه 360 می گوید بحث ویدیوهای 360 درجه هم اکنون گستردگی زیادی پیدا کرده و هر کاربری با استفاده از یک دوربین 360 درجه ارزان قیمت، می تواند محتوای دلخواه خود را روی وب سایت های پخش محتوا (یوتیوب یا آپارات) آپلود کند. تماشای این محتوا هم به سادگی با استفاده از یک هدست معمولی میسر خواهد بود. تولید محتوای 360 درجه برای کسب و کار ها یا از مناطق دیدنی می تواند یکی از حوزه های پردرآمد کنونی برای استارتاپ ها باشد.

حوزه درمان و نظامی یکی دیگر از بخش هاییست که ناچار به فعالیت در آنها هستیم، چون اهمیت بسزایی دارند و نباید در آنها عقب بیفتیم. صنایع نظامی در بخش آموزش و شبیه سازی می توانند از قابلیت های بی شمار واقعیت مجازی/افزوده استفاده کنند. سلمان معصومی از کافه 360 معتقد است شبیه سازی حواس در واقعیت مجازی از بینایی و شنوایی، به سمت موارد پیچیده تری همچون بویایی و حس لامسه رفته تا تجربه واقعی تری نصیب کاربران شود.

به گفته معصومی، حوزه های آموزش و گیمینگ از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید در ایران به آنها توجه شود، چون هم جذابیت بیشتری برای کاربران دارند و هم از نظر پتانسیل درآمدزایی در سطح فوق العاده ای هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی