ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جولیان آسانژ
تکنولوژی

جولیان آسانژ در معرض اخراج قریب الوقوع از سفارت اکوادور قرار دارد

دولت جدید اکوادور به حفاظت از «جولیان آسانژ»، بنیانگذار ویکی لیکس در سفارت این کشور تمایل چندانی ندارد و او را چیزی فراتر از دردسر خوانده است. ظاهرا این مسئله وارد فاز جدیدی شده چرا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

دولت جدید اکوادور به حفاظت از «جولیان آسانژ»، بنیانگذار ویکی لیکس در سفارت این کشور تمایل چندانی ندارد و او را چیزی فراتر از دردسر خوانده است. ظاهرا این مسئله وارد فاز جدیدی شده چرا که منابع آگاه در گفتگو با نشریه «تایمز لندن» و CNN از اخراج قریب الوقوع او خبر داده اند.

هنوز زمان اخراج آسانژ مشخص نشده اما تیم وکلای او در حال آماده کردن برنامه هایی برای حمایت از وی در صورت اخراج در ساعات یا روزهای آینده هستند.

میزان فشار بر جولیان آسانژ پس از متهم شدن ۱۲ تبعه روس به هک سیستم های انتخاباتی آمریکا افزایش یافته چرا که به باور مقامات آمریکایی روس ها این مدارک را در اختیار ویکی لیکس قرار داده اند تا در مقیاسی گسترده منتشر شود. 

با این حال تیم حقوقی آسانژ مدعی شده اند که اقامت شش ساله در محیطی بسته و قرار گرفتن اندک در معرض نور خورشید سلامتی موکل آنها را به خطر انداخته است. از سوی دیگر قطع دسترسی بنیانگذار ویکی لیکس به اینترنت به بهانه تخطی از قوانین اکوادور مبنی بر ممنوعیت ارائه تفسیرهای سیاسی و شکر آب کردن ارتباط این کشور با دولت بریتانیا، وی را بیش از پیش منزوی ساخته است.

هنوز مشخص نیست پس از اخراج آسانژ از سفارت بریتانیا چه سرنوشتی در انتظار او است. از یک سو مقامات سوئدی وی را به تجاوز جنسی متهم کرده اند که به پنهان شدن او در سفارت اکوادور واقع در لندن منجر شد. از سوی دیگر آمریکایی ها هم دلخوشی از او ندارند و ممکن است آسانژ به این کشور مسترد شود.

در این میان CNN مدعی شده که مقامات بریتانیایی برای تضمین حفظ امنیت جولیان آسانژ در حال مذاکره با طرفین اکوادوری و آمریکایی هستند که بعید است آسانژ را به خروج بی دردسر از مکان نسبتا امن خود ترغیب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی