ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سازنده Detroit: Become Human به نژاد پرستی در محیط کار محکوم شد

در ماه آوریل، دادخواهی علیه استودیو کوانتیک دریمز، سازنده Detroit: Become Human مطرح شد که این استودیوی فرانسوی را به ایجاد محيط کاری نامناسب برای کارمندانش متهم می‌کرد. با توجه به گزارشی که چندی پیش ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

در ماه آوریل، دادخواهی علیه استودیو کوانتیک دریمز، سازنده Detroit: Become Human مطرح شد که این استودیوی فرانسوی را به ایجاد محیط کاری نامناسب برای کارمندانش متهم می‌کرد. با توجه به گزارشی که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شده است، دادگاه‌ مربوط به این پرونده به پایان رسیده و در نهایت اتهامات کوانتیک دریمز تایید شده اند.

با توجه به ادعاهای کارمند سابق کوانتیک دریمز، این استودیو محیط کاری نامناسبی را برای تعدادی از کارمندان غیر معروف خود ایجاد کرده است که باعث تحقیر و آزار و اذیت آن‌ها می‌شود. کارمندى در متن دادخواهی خود اتهاماتی را علیه دیوید کیج و گیوم د فوندومیر مطرح کرد و گفت این دو رفتارهای نامناسبی را در محیط کار از خود نشان می‌دادند، برخی از کارمندان را به اضافه کاری مجبور می‌کردند و در نهایت توجهی به جوک‌های نژادپرستانه و جنسیتی رد و بدل شده در استودیو نداشتند.

سازنده Detroit: Become Human

دیوید کیج پیش از مطرح شدن این دادخواهی نیز به خاطر نگاه خود به شخصیت‌های زن در ساخته هایش مورد انتقاد قرار گرفته بود. برای مثال، می‌توان به بازی Heavy Rain اشاره کرد که در آن مدیسون پیج به عنوان یکى از شخصیت هاى اصلى اتفاقات ناگوارى را تجربه مى کند. همچنین در گذشته شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بودند که ادعا می‌کردند کیج آلبوم تصاویر اِلن پیج را در اختیار دارد. این بازیگر کانادایی نقش آفرینی شخصیت جودی در بازی Beyond Two Souls را بر عهده داشت.

کارمند سابق کوانتیک دریمز با تکیه بر قانون کار فرانسه چنین دادخواهی را به دادگاه برد. این قانون به کارمندی که احساس می‌کند در محیط کار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، اجازه می‌دهد تا به صورت داوطلبانه استعفا دهد. مراحل این گونه پرونده‌ها به طور معمول توسط یک دادگاه کار مستقل پیگیری می‌شوند.

در پایان، لازم به ذکر است که پیش از این نیز دادخواهی علیه کوانتیک دریمز در دادگاه مطرح شده بود اما این اولین بار است که برنده‌ی دادگاه کارمند بوده است. با رخ دادن این اتفاق، می‌توان امیدوار بود که مدیران این استودیو در آینده‌ به فکر تغییرات اساسی خواهند افتاد تا محیط کار کارمندان خود را بهبود ببخشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی