ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الجزایر با افتتاح اولین مدرسه کدنویسی به دنبال حل مشکل بیکاری است

به تازگی گزارش شده که الجزایر  با تاسیس اولین مدرسه‌ کدنویسی این کشور، سعی دارد مشکل بیکاری را حل کرده و زمینه‌‌های ورود جوانان به حوزه‌ی دیجیتال را فراهم آورد. همانطوری که می‌دانید الجزایر یکی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی گزارش شده که الجزایر  با تاسیس اولین مدرسه‌ کدنویسی این کشور، سعی دارد مشکل بیکاری را حل کرده و زمینه‌‌های ورود جوانان به حوزه‌ی دیجیتال را فراهم آورد.

همانطوری که می‌دانید الجزایر یکی از بزرگترین کشور‌های حوزه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می رود و ۴۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

با توجه به آخرین سرشماری‌ها، تقریباً ۷۰ درصد جمعیت این کشور زیر سی سال سن دارند و با این وجود الجزایر از نرخ‌ بیکاری بسیار بالایی در میان کشور‌های حوزه‌ی منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) رنج می‌برد.

از طرف دیگر بخش دیجیتال این کشور برای پیدا کردن نیروی متخصص دچار مشکل شده و شرکت‌های تکنولوژی محور الجزایر هنوز نمی‌تواند کاندیدا‌های مناسبی برای جایگاه‌های مختلفشان بیابند.

این مسئله بدین دلیل است که بسیاری از ساکنین این کشور از تحصیلات آکادمیک مطلوبی برخوردارند اما توانایی‌های دیجیتال محدود آنها موجب می‌شود که نتوانند از موقعیت‌های شغلی مناسب این حوزه بهره ببرند.

حال این مسئله موجب شده که به تازگی آموزشگاه Code213 که در واقع اولین مدرسه کدنویسی الجزایر به شمار می‌رود، آغاز بکار کند. این موسسه در نظر دارد که برنامه های آموزشی مناسبی برای تعلیم نیروی کار تعریف کند تا آنها را برای فعالیت در حوزه‌ی دیجیتال آماده نماید.

برنامه‌های این آموزشگاه شامل دوره‌های توسعه‌ی وبسایت، مدیریت پروژه‌های دیجیتالی، توسعه‌ی وردپرس و علوم داده‌های اطلاعاتی می‌شود و قرار است به هزاران الجزایری برای یافتن شغل کمک کند.

تمامی این دوره‌ها شش ماه به طول می‌انجامند و دانش آموزان قادر خواهند بود با یادگیری دستورالعمل‌های مربوطه و سپس پیاده‌سازی آنها در پروژه‌های عملی، مباحث یاد شده را بیاموزند.

پس از آن، دانش آموزانی که موفق می‌شوند دوره‌ها را با موفقیت به پایان برسانند می‌توانند شش ماه به عنوان کارآموز در کمپانی‌های شریک این موسسه مشغول شده و تجربه کسب کنند.

این برنامه‌های شش ماهه حدود ۳۷۰۰ دلار هزینه می‌برند اما موارد و بورسیه‌های خاصی هم برای دانش آموزان ممتاز درنظر گرفته شده که می‌تواند هزینه‌ی تمام شده را قدری پایین بیاورند.

علاوه بر این، آموزشگاه یاد شده قصد دارد ۵۰ درصد از دانش آموزان این دوره ها را از میان خانم‌ها انتخاب کند تا توسعه دهندگان بتوانند با استخدام آنها به اشتغال زنان الجزایری هم کمک کنند.

داوطلبان قادر خواهند بود تا پنجم مهر ماه به ثبت نام بپردازند تا اواخر همین ماه سر کلاس حاضر شده و دوره‌های مربوطه را بگذارنند.

 

تماشا کنید: محققان دانشگاه هاروارد رباتی برای آموزش کدنویسی به کودکان ساخته اند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۸ مرداد ۱۳۹۷

    تو ایران کپی رایت نیست کدنویسی کلا سود نمیده وب مستر بودن کلا هزینه میکنی و بازدهی نداره دلار بالا میره یک دامین 45 تومانی حالا شده 90 هزار تومان هاست سرور هم همه گرون شده کلا ریشه فناوری تو ایران داره میخشکه

مطالب پیشنهادی