ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی تشخیص چهره
تکنولوژی

تکنولوژی تشخیص چهره به مادران نابارور کمک می کند فرزندانی شبیه به خود داشته باشند

یکی از راهکارهای پیش روی پدر و مادرهایی که نمی توانند بدون دریافت کمک های پزشکی بچه دار شوند استفاده از تخمک های اهدایی است. در این روش فرد اهدا کننده به صورت ناشناس تخمک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

یکی از راهکارهای پیش روی پدر و مادرهایی که نمی توانند بدون دریافت کمک های پزشکی بچه دار شوند استفاده از تخمک های اهدایی است. در این روش فرد اهدا کننده به صورت ناشناس تخمک های خود را در اختیار والدین نابارور قرار می دهد تا آنها را در فرزنددار شدن یاری دهد. اما بعضا پیش می آید که مادران نابارور در این مسیر با پرسش مهمی روبرو می شوند: آیا فرزندم شبیه من خواهد بود؟

Ovobank از جمله بانک های شناخته شده نگهداری تخمک در اسپانیاست که پاسخی پیشرفته برای این پرسش پیدا کرده و آن استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره برای انطباق دادن چهره این والدین با اهداکنندگان تخمک است.

در اسپانیا (یعنی محل استقرار دو شرکت FIV Marbella و Ovoban) فرایند اهدای تخمک به صورت کاملا ناشناس انجام می گیرد و به همین خاطر والدین امکان آن را ندارند که فرد اهدا کننده را انتخاب نمایند.

به گفته دکتر Enrique Criado Scholz مدیر کل دو شرکت یاد شده:

این وظیفه کارشناسان حوزه پزشکی است که اهداکننده ای با خصوصیات فنوتیپیک شبیه به والدین را بیابند.

تا به امروز این فرایند با بررسی خصوصیات فنوتیپیک والدین انجم می شد و مثلا فاکتورهایی نظیر قد، رنگ مو، رنگ چشم و رنگ پوست مد نظر گرفته می شد و انطباق چهره اهدا کننده با آنها بیشتر یک تصمیم فردی بود که پزشک معالج اتخاذ می کرد. حالا شرکت Ovomatch بر آن شده تا با کمک نوعی الگوریتم انطابق دهنده تشخیص چهره این فرایند را کمی دقیق تر نماید. در روش ابداعی این شرکت والدین می توانند اهدا کننده ایدآل خود را صرفا با گرفتن یک سلفی از طریق اپ موبایل پیدا کنند.

Scholz در این باره می گوید:

اپلیکیشن ما از والدین می خواهد که یک سلفی بگیرند و سپس بالغ بر ۱۰۰ نقطه را در چهره آنها اسکن می کند و بعد نتیجه را با مشخصات اهدا کنندگانی که معیارهای اولیه را داشته اند مطابقت خواهد داد. در ادامه Ovomatch اهداکنندگانی را انتخاب می کند که نتنها با خصوصیات فنوتیپیک والدین همخوانی دارند بلکه شباهت بالایی هم به آنها دارند.

این سرویس هم اکنون در سطح بین المللی ارائه می شود و اپ مذکور هم برای سیستم عامل های اندروید و iOS قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی