ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه صندوقدار مرسدس بنز A کلاس رسما معرفی شد؛ سدانی کوچک با ایرودینامیکی استثنایی

اردیبهشت ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی پکن بود که مرسدس بنز از نسخه سدان A کلاس با فاصله محوری طولانی (Long-Wheelbase) رونمایی کرد. این نسخه مخصوص بازار چین توسعه یافته و فقط در این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اردیبهشت ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی پکن بود که مرسدس بنز از نسخه سدان A کلاس با فاصله محوری طولانی (Long-Wheelbase) رونمایی کرد. این نسخه مخصوص بازار چین توسعه یافته و فقط در این کشور به فروش می رسد.

پس از رونمایی این نسخه از A کلاس، معرفی نسخه صندوقدار با فاصله محوری استاندارد یک اتفاق کاملا قابل پیش بینی بود. این امر سرانجام رخ داد و اشتوتگارتی ها از سدان استاندارد A کلاس نیز پرده برداری کردند.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (32)

طبق انتظار از لحاظ طراحی سدان A کلاس شباهت های زیادی با نسخه هاچ بک دارد. البته در این بین می توان شباهت هایی را با مدل CLA نیز پیدا کرد. اگر چه در مقایسه با CLA طول بدنه سدان A کلاس کمتر است، اما در عوض فاصله محوری آن اندکی بیشتر بوده و از فضای داخلی جادارتری بهره می برد.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (25)

در داخل کابین صفحه نمایش بزرگ مربوط به سیستم اینفوتینمنت اختصاصی مرسدس بنز موسوم به MBUX و نشان دهنده دیجیتال پشت فرمان بسیار جلب توجه کننده هستند. این نمایشگرهای لمسی عریض رزولوشن بالایی داشته و از واقعیت افزوده پشتیبانی می کنند. به گفته مرسدس این نمایشگرها در نوع خود پیشرفته ترین محسوب می شوند.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (2)

مشتریان سدان جدید ژرمن ها می توانند از بین دو صفحه نمایش 7 اینچی استاندارد و یا نمونه های دوقلوی 10.25 اینچی سفارشی گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند. با پرداخت مبلغ اضافی و سفارش سیستم هداپ دیسپلی (نمایش اطلاعات بر روی شیشه) و کنترل صوتی هوشمند نیز کابین A کلاس سدان پیشرفته تر خواهد شد.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (42)

آنطور که اعلام شده جدیدترین سدان مرسدس بنز ابتدا در دو نسخه A220 و A220 4Matic به فروش خواهد رسید. نیروبخش هر دو مدل یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که می تواند 188 اسب بخار قدرت و 299 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بد نیست اشاره کنیم هاچ بک A کلاس در پایین ترین تریم 161 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (16)

در مدل های یاد شده، وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه گذاشته شده است. خریداران این مدل ها می توانند از بین رینگ های 17 الی 19 اینچی نمونه دلخواه خود را سفارش دهند.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (18)

 

سدان A کلاس از سیستم ها و تجهیزات ایمنی زیادی نیز بهره می برد. سیستم Intelligent Drive یکی از این موارد است که از پرچمدار اشتوتگارتی ها یعنی S کلاس به امانت گرفته شده؛ با تکیه بر این سیستم سدان کوچک مرسدس بنز در برخی شرایط معین خواهد توانست بصورت خودکار طی مسیر کند.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (20)

به لطف دوربین ها و سیستم های راداری بهبود یافته، سدان A کلاس توانایی اسکن و مشاهده مسیر پیش رو تا 500 متر را دارد. با سفارش سیستم های ترمز اضطراری خودکار و حفظ خودرو در بین خطوط، سرعت A کلاس سدان هنگام رسیدن به پیچ، تقاطع و میدان بطور اتوماتیک تغییر می یابد.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (21)

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مرسدس A کلاس سدان اواخر امسال راهی نمایندگی های فروش خواهد شد. انتظار می رود اندکی بعد شاهد معرفی نسخه مهیج تر AMG A35 که اکنون در حال گذراندن تست های مختلف است، باشیم. افرادی هم که به مدل جذاب و داغ A45 علاقه مند باشند، باید کمی بیشتر منتظر بمانند.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019 (14)

ناگفته نماند همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، مرسدس بنز A کلاس سدان عنوان ایرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه جهان را به یدک می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۷ مرداد ۱۳۹۷

    استایل ماشین یکم شبیه BMW نیست؟

مطالب پیشنهادی