ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ارزهای دیجیتال پتانسیل حل مشکلات کشور را دارند؟

خانه نوآوری چند وقتیست که با راه اندازی کافه بلاکچین در این حوزه نوظهور فعالیت می کند. یکشنبه هفتم مرداد ماه، یکی از پنل های گفتگوی الکام تاکز در نمایشگاه الکامپ 97 به این موضوع ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

خانه نوآوری چند وقتیست که با راه اندازی کافه بلاکچین در این حوزه نوظهور فعالیت می کند. یکشنبه هفتم مرداد ماه، یکی از پنل های گفتگوی الکام تاکز در نمایشگاه الکامپ 97 به این موضوع اختصاص داشت. این نشست با توضیح تاریخچه بلاکچین و ضرورت به وجود آمدن آن توسط مصطفی نقی پور فر، مؤسس و مدیر بلاکچین اینوویشن آغاز شد. از آنجا که بانک ها نقطه شکست اصلی اکوسیستم اقتصادی هستند، وجود سیستم مالی جایگزین بر مبنای اعتماد اشتراکی می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند.

در این نشست به بحث دور زدن تحریم ها با استفاده از پتانسیل ارزهای دیجیتال هم اشاره شد، همان کاری که ویکی لیکس برای رفع موانع تأمین مالی خود انجام داد. با این حال بازار ارزهای دیجیتال هنوز به اندازه کافی قدرتمند نشده تا تمام مشکلات ما را در این حوزه حل کند، ضمن اینکه کشورهای طرف قرارداد ما هم هنوز قوانین شفافی در مورد اقتصاد مبتنی بر بلاکچین ندارند. استفاده از ارزهای دیجیتال رایج توسط توریست ها در کشور هم یکی دیگر از پتانسیل های بالای این حوزه است تا مشکلات معمول حوزه گردشگری را برطرف کند.

از این پنل در مورد تعداد زیاد ارزهای دیجیتال و مزایا و معایبش پرسیدیم. سینا قاضی به دیجیاتو پاسخ داد همان طور که همه استارتاپ ها لزوماً به نتیجه نمی رسند و آمار شکست در بین آنها بسیار بالاست، باید رویکرد استارتاپی به ارزهای دیجیتال هم داشت. جدا از برخی ارزها که به شکل آزمایشی یا تفریحی عرضه شده اند، مابقی آنها که ساختار فنی و مالی درستی داشته باشند، به تدریج موفق خواهند شد.

نقی پور فر در پاسخ به سؤال دیجیاتو در مورد راه اندازی ارز دیجیتال ملی با اشاره به مفهوم توافق جمعی و توزیع شده در ارز دیجیتال، گفت:

پشتوانه ارز دیجیتالی و ارزش آن بر اساس اعتماد مردم یا کاربران اکوسیستم تعیین می شود.

به عقیده نقی پور فر، هر ارزی را می توان به رمز ارز تبدیل کرد اما اینکه مورد پذیرش و استفاده قرار بگیرد، به اعتماد مردم بستگی دارد. وقتی دولت (هر دولتی) متولی راه اندازی این ارز دیجیتال باشد، اعتماد پایین می آید. او معتقد است رمز ارز ملی پتانسیل حل مشکلات اساسی ما یعنی تحریم ها و اعتماد عمومی را ندارد، ضمن اینکه اصلاً مشخص نیست چرا چنین تصمیمی گرفته شده و این ارز دیجیتال ملی چه نیازی را برطرف خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی