ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری های نوین
تکنولوژی

دولت یار کمکی بخش خصوصی در بکارگیری فناوری‌های نوین

دولت همراه با همکاری سازمان اطلاعات فناوری و سایر دستگاه‌ها در حال شکل گیری‌ست و در همین راستا تفاهم نامه های متفاوتی میان سازمان ها منعقد می‌شود. تفاهم نامه سازمان فناوری اطلاعات و سازمان بورس ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۸

دولت همراه با همکاری سازمان اطلاعات فناوری و سایر دستگاه‌ها در حال شکل گیری‌ست و در همین راستا تفاهم نامه های متفاوتی میان سازمان ها منعقد می‌شود. تفاهم نامه سازمان فناوری اطلاعات و سازمان بورس کشور نمونه ای از این تفاهم نامه ها است که یک محور آن فراهم کردن شرایط فعالیت برای فین تک ها و سایر  فناوران حوزه مالی و تکنولوژی است.

در این میان در نظر گیری نقش بخش خصوصی قابل توجه است. سوال اینجاست که استفاده از فناوری های نوین مانند ارزهای رمز پایه و فناوری بلاکچین یکی از محورهای این تفاهم نامه بود، آیا دولت قصد دارد در این مورد از توان بخش خصوصی استفاده کند یا دولت در این بخش حضور فعال خواهد داشت؟

دکتر «رسول سراییان» رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این خصوص به دیجیاتو پاسخ داد:

«به عنوان یک راهبرد اساسی که در وزارت فناوری اطلاعات محور همه فعالیت هاست ما قائم به مداخله حداقلی دولت در این حوزه ها هستیم. یعنی تا جائیکه ضرورت نداشته باشد دولت دخالت نخواهد کرد. بخش خصوصی چه از بعد سرمایه گذاری چه از بعد اجرا اگر توانستند کاری را انجام دهند؛ ما به آن ورود پیدا خواهیم کرد. طبیعی ست که در برخی حوزه‌ها مقدماتی باید فراهم شود که شاید توجیهی نداشته باشد بخش خصوصی وارد آن شود.»

بنابراین دولت در این بخش وارد عمل خواهد شد اما اساسا نقش محوری و تسهیل‌گری خواهد داشت. رویکرد اصلی ما در رابطه با ارزهای رمز پایه، بلاکچین‌ها و سایر فناوری ها، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و بسترسازی قوانین و مقررات و فراهم کردن  تسهیلات لازم است. همچنین اگر در جایی لازم باشد تسهیلات مالی باید فراهم کرد تا این تغییرات شکل بگیرد و گرنه مداخله اجرایی و مداخله سرمایه گذاری مگر به حکم قانون و ضرورت توسعه بازار خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی