ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با پشتیبانی اِج از احراز هویت در وب، بدون رمز عبور وارد حساب کاربری شوید

مایکروسافت اِج حالا از استانداردهای Web Authentication (احراز هویت در وب) پشتیبانی می‌کند و بنابراین کاربران از این به بعد بدون نیاز به رمز عبور می‌توانند وارد حساب‌های کاربری بشوند. پشتیبانی از این استانداردها ابتدا در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

مایکروسافت اِج حالا از استانداردهای Web Authentication (احراز هویت در وب) پشتیبانی می‌کند و بنابراین کاربران از این به بعد بدون نیاز به رمز عبور می‌توانند وارد حساب‌های کاربری بشوند. پشتیبانی از این استانداردها ابتدا در بیلد 17723 که برای اعضای «حلقه سریع» (Fast Ring) منتشر شد، خودش را نشان داد و حالا ردموندی‌ها حضور آن را به صورت رسمی در اج تایید کرده‌اند.

با پشتیبانی از این استانداردها کاربران مرورگر مایکروسافت دیگر لازم نیست رمزهای طولانی را به خاطر بسپارند و جای آن می‌توانند روش‌های جایگزین را به کار بگیرند؛ هر بار که می‌خواهید به حساب کاربری‌تان وارد شوید، وب‌سایت درخواستی می‌فرستد و حالا کافیست از اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره یا کلیدهای یو اس (هر کدام را که برای رمز قرار داده‌اید) استفاده کنید.

احراز هویت در وب
برای استفاده از این استانداردها، سیستم باید سخت افزار مورد نیاز (مثلا حسگر اثر انگشت) را داشته باشد.

یکی از مسائلی که احراز هویت در وب با آن سر و کار دارد، نبود نرم افزار جداگانه برای ذخیره اطلاعات روی کامپیوتر است. در مرورگر مایکروسافت نیز این مبادله اطلاعات بین کاربر و سیستم، توسط مایکروسافت اج و وب سایت پشتیبانی انجام می‌شود و با توجه به گفته ردموندی‌ها راهی برای هک رمزها وجود ندارد.

احراز هویت هم اکنون در بیلدهای 17723 و بالاتر فعال است و توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از این ویژگی برای وب‌سایت‌هایشان استفاده می‌کنند می‌توانند به این لینک بروند. بد نیست بدانید گوگل کروم در نسخه 67 و فایرفاکس در ورژن 60 پشتیبانی از احراز هویت در وب را به مرورگرهای خود اضافه کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی