ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشاور وزارت ارتباطات: طرح صیانت از کودکان برخط با 73 پروژه در سال جاری اجرا می شود

طرح صیانت از کودکان برخط یا به عبارتی، حفظ کودکان در فضای آنلاین، نزدیک به یک سال است که از سوی دولتی ها مطرح شده ولی هنوز اطلاعات کافی در مورد اجرایی شدن آن در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

طرح صیانت از کودکان برخط یا به عبارتی، حفظ کودکان در فضای آنلاین، نزدیک به یک سال است که از سوی دولتی ها مطرح شده ولی هنوز اطلاعات کافی در مورد اجرایی شدن آن در دست نیست. امروز سه شنبه نهم مرداد ماه، خسرو سلجوقی، مشاور وزارت ارتباطات در نمایشگاه الکامپ 97 روی استیج الکام تاکز حاضر شد تا در مورد این طرح صحبت کند.

طبق صحبت های سلجوقی بر اساس سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک، در سال 97 شاهد اجرایی شدن 72 اقدام و پروژه خواهیم بود که اختصاصی کردن فضای آنلاین برای کودکان را در دستور کار دارند. در این سند، تمام افراد منفی یک الی هجده سال به عنوان کودک تعریف شده اند و ظاهراً قرار است کودکان را حتی پیش از تولد هم تحت حمایت قرار دهد.

سلجوقی بخش اصلی صحبت هایش را به آمار و ارقام مربوط به استفاده از ابزارهای الکترونیکی، محتوای دیجیتال و شبکه های اجتماعی اختصاص داد و گفت در سال 96 بیش از 66 درصد کودکان 3 تا 5 سال از وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و تبلت استفاده می کرده اند. طبیعتاً در سال جاری این آمار بیشتر شده است. مشاور وزارت ارتباطات افزود اگر شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بتوانند از این آمار ارزشمند استفاده کنند، آینده روشن تری را هم از نظر اقتصاد دیجیتال و هم از نظر امنیت پیش رو خواهیم داشت.

پیش از این وزیر ارتباطات در حاشیه رونمایی از لایحه صیانت و حفاظت از داده ها در پاسخ به دیجیاتو گفت که این موضوع از ابتدا هم به شکل لایحه مطرح نبوده است و به شکل طرحی گسترده در دست اجراست. سلجوقی هم در پاسخ به دیجیاتو این موضوع را تأیید کرد و گفت:

ما هیچ وقت به دنبال تصویب لایحه نبودیم. ما چند سند داریم؛ یکی از آنها مفهومی و در قالب مایند مَپ است، سند دیگری به شکل توصیه ای توسط شورای عالی فضای مجازی طراحی شده، و نهایتاً سند جدید که به شکل اجرایی با 73 اقدام و برنامه رونمایی شده و متولیان اجرای آن و نحوه تأمین هزینه ها هم برای تمامی آنها مشخص است.

سلجوقی در مورد طرح 20 تا 20 هم به دیجیاتو گفت که این طرح در راستای سند اجرایی فوق جای می گیرد و متولی آن بخش خصوصی است. در نمایشگاه امسال هم یک شرکت خصوصی به نام تین تاک تحت عنوان اپراتور کودک حضور دارد و قرار است بیستم هر ماه تا سال 2020 شاهد رونمایی از پروژه های مرتبط با کودکان باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی