ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 855
تکنولوژی

کوالکام احتمالاً ساخت اسنپدراگون 855 برای گوشی های 2019 را آغاز کرده است

به تازگی گزارش شده که احتمالاً کوالکام ساخت چیپست پرچمدار اسنپدراگون 855 را آغاز کرده است. در حال حاضر اسنپدراگون 845 پرچمدار کوالکام به حساب می آید؛ چیپستی که بر اساس معماری 10 نانومتری تولید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی گزارش شده که احتمالاً کوالکام ساخت چیپست پرچمدار اسنپدراگون 855 را آغاز کرده است.

در حال حاضر اسنپدراگون 845 پرچمدار کوالکام به حساب می آید؛ چیپستی که بر اساس معماری 10 نانومتری تولید می شود. اکنون بنچمارکی منتسب به یک گوشی ناشناس از شیائومی اشاره به مدل SDM855 داشته و خبر از احتمال آزمایش اسنپدراگون 855 می دهد.

می توان این گونه برداشت کرد که احتمالاً کوالکام حداقل یک ماه است تولید اسنپدراگون 855 را آغاز کرده. این موضوع را افشاگر مشهور رونالد کوانت اعلام کرده. او در پایگاه داده گیکبنچ به بنچ مارکی منتسب به چیپست مذکور بر خورده که اشاره به امتیازهای تک هسته ای و چند هسته ای 1784 و 6359 داشته. البته باید اشاره کرد که این امتیازها چندان هم منطقی به نظر نمی رسند.

کوانت همچنین در ماه فوریه ادعا کرده بود به واسطه اطلاعاتی که از یک پیمانکار کوالکام دریافت کرده، متوجه شده که اسنپدراگون 855 یا به عبارتی SDM855 بر اساس معماری 7 نانومتری تولید خواهد شد. علاوه بر این او در بهمن ماه سال گذشته ادعا کرده بود چیپست مورد بحث با مودم LTE اسنپدراگون X24 همراه خواهد شد.

این گفته پیشین او با گزارشی بود که مدتی قبل تر اعلام شده بود، مطابقت داشت. گفته شده بود که کوالکام به جای سامسونگ با TSMC همکاری می کند تا چیسپت های اسنپدراگون 855 و مودم های LTE اسنپدراگون X24 را تولید کند.

شایعه اخیر تأیید نشده. اما شنیده می شود TSMC نیز از یک ماه پیش تولید انبوه قطعات 7 نانومتری را آغاز کرده است. برخی منابع اعتقاد دارند اسنپدراگون 855 بر اساس معماری 7 نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد.

سوالی که اکنون مطرح می شود این است که کدام گوشی اولینی خواهد بود که به اسنپدراگون 855 مجهز خواهد شد؟ ممکن است این موبایل پیکسل 3 گوگل یا نسخه ویژه ایالت متحده گلکسی اس 10 سامسونگ باشد. احتمالاً گوشی هوشمند گوگل زودتر از گلکسی اس 10 و در ماه اکتبر (مهر تا آبان) معرفی خواهد شد.

 

تماشا کنید: ظاهر اساطیری ربات های امداد و نجات آینده 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی