ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هابل فون
تکنولوژی

طرح خلاقانه گوشی هابل فون با دو چیپست اسنپدراگون 855 [تماشا کنید]

شرکت فنلاندی Turing Robotics که چندی پیش اعلام ورشکستگی کرده بود اکنون از ایده عجیبی که برای گوشی آتی خود در سر دارد خبر می دهد. این شرکت ویدیویی از طرح گوشی تورینگ هابل فون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

شرکت فنلاندی Turing Robotics که چندی پیش اعلام ورشکستگی کرده بود اکنون از ایده عجیبی که برای گوشی آتی خود در سر دارد خبر می دهد.

این شرکت ویدیویی از طرح گوشی تورینگ هابل فون را برای وبسایت دیجیتال ترندز ارسال کرده؛ موبایلی تاشو با دو نمایشگر خاص که قرار است در سال 2020 روانه بازار شود.

به گفته سازنده، هابل فون نمایشگری چند وجهی دارد، از وسط تا می شود و به لطف یک لولا قابلیت چرخش در هر زاویه ای را دارد. به نظر می رسد این گوشی دارای تعدادی دوربین باشد؛ یکی تعبیه شده در بالای دستگاه و دیگری قرار گرفته در بریدگی بالای نمایشگر.

گمان می رود هابل فون به قابلیت تشخیص چهره کاربر مجهز باشد. سازنده ادعا کرده سیستم دوربین به کاربر امکان می دهد کارهای ویژه ای را انجام دهد. به عنوان نمونه دوربین می تواند گفتن نام مخاطبان توسط کاربر را تشخیص دهد و گوشی با مخاطب تماس برقرار کند. دوربین اصلی زوم اپتیکال فوق العاده 15 برابری را فراهم می کند و در عین حال یک نرم افزار ویژه ویرایش ویدئو برای گوشی در نظر گرفته شده است.

هابل فون

اما در بحث سخت افزار هم با مشخصات عجیبی طرف هستیم. تورینگ خبر از دو عدد اسنپدراگون 855 داده، چیپستی که البته هنوز معرفی نشده است. سازنده در مورد هابل فون به برخی نکات مبهم اشاره کرده. به عنوان نمونه گفته شده این گوشی به لطف یکپارچه کردن قابلیت های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی و فناوری های دیگر، بُعد جدیدی از گیمینگ را ایجاد خواهد کرد.

در کنار این خصوصیات هابل فون با شبکه های مخابراتی نسل 5 سازگار خواهد بود. در نهایت مشخص نیست چه سیستم عاملی برای این گوشی در نظر گرفته می شود.

قطعاً تورینگ برای تمامی این ویژگی ها مبلغ بالایی را از خریداران طلب خواهد کرد. با 2750 دلار از ماه ژوئن سال 2020 هابل فون روانه بازار آمریکا می شود و در آگوست و سپتامبر در اروپا و چین عرضه می گردد. در نهایت در دسامبر همان سال روانه بازارهای دیگر کشورهای جهان خواهد شد.

سرگذشت تورینگ در سال های اخیر نشان داده که این شرکت چندان خوش قول نبوده. در سال 2015 گوشی این شرکت با تأخیر عرضه رونمایی شد و حتی پیش از اینکه روانه بازار شود، سیستم عامل آن از اندروید 5.1 به Sailfish OS تغییر پیدا کرد. در نهایت هم نسخه هایی تکمیل نشده از این گوشی ها به مشتریان تحویل داده شد. در ادامه Appassionato با قیمت 1000 دلاری کمی پیش از اعلام ورشکستگی شرکت و توقف تولید عرضه شد.

با این شرایط مشخص نیست که تورینگ چگونه می تواند تا سال 2020 هابل فون را روانه بازارها کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ww_ea
    ww_ea | ۹ مرداد ۱۳۹۷

    این چیش خلاقانس؟ کپی پیست نوکیا N93 خدا بیامرزه
    دیجی جون یکی رو استخدام کن سابقش توی تکنولوژی زیاد باشه ?

  • ww_ea
    ww_ea | ۹ مرداد ۱۳۹۷

    این چیش خلاقامس؟ کپی پیسن نوکیا N93 خدا بیامرزه
    دیجی جون یکی رو استخدام کن سابقش توی تکنولوژی زیاد باشه ?

مطالب پیشنهادی