ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید مایکروسافت به قابلیت سنجش فشار خون توسط عینک اشاره دارد

به تازگی پتنت جدیدی توسط مایکروسافت ثبت شده که به عینک‌های طبی با قابلیت سنجش فشار خون اشاره دارد. کمپانی ردموندی قصد دارد اولین شرکتی باشد که به تولید و عرضه چنین عینک‌هایی می‌پردازد تا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی پتنت جدیدی توسط مایکروسافت ثبت شده که به عینک‌های طبی با قابلیت سنجش فشار خون اشاره دارد. کمپانی ردموندی قصد دارد اولین شرکتی باشد که به تولید و عرضه چنین عینک‌هایی می‌پردازد تا بتواند توجه خریداران پوشیدنی‌های هوشمند را به خود جلب کند. لازم به ذکر است نمونه‌ی اولیه‌ای هم بر مبنای این پتنت تولید شده است.

به تازگی تولیدکنندگان پوشیدنی‌های هوشمند متوجه شده‌اند که قابلیت‌های سنجش سلامتی به مهترین ویژگی‌ این گونه گجت‌ها تبدیل شده‌اند و خریداران به کارایی این توانایی‌ها اهمیت زیادیی می‌دهند. به همین دلیل است که شرکت‌های بی شماری از ویژگی‌هایی نظیر قدم شمار یا پایش ضربان قلب، پا را فراتر برده‌اند و سراغ قابلیت سنجش فشار خون رفته‌اند.

به همین دلیل است که بسیاری از پوشیدنی‌های آتی شرکت‌ها معروف نظیر ساعت هوشمند جدید سامسونگ از قابلیت سنجش فشار خون بهره خواهند برد.

در اینجا دو نکته قابل توجه برای تمامی این کمپانی‌ها وجود دارد؛ یکی اینکه گجت‌ تولید شده توسط آنها باید بتواند به راحتی و بدون آنکه کاربر متوجه گردد، فشار خونش را بگیرد چرا که هیچ کاربری علاقه ندارد متوجه شود دستبند سلامتی‌اش هربار که سعی می‌کند فشار خون او را بگیرد، بر عضله‌اش فشار می‌آورد.

از طرف دیگر این اتفاق یعنی سنجش فشار خون باید مرتباً رخ دهد تا گجت بتواند اطلاعات خود را همیشه به روز کرده و دقت آن را بالا ببرد. به همین دلیل است که مایکروسافت سراغ روش جدیدی رفته است.

همانطور که گفته شد پتنت جدید کمپانی ردموندی به عینک‌های طبی با قابلیت سنجش فشار خون اختصاص دارد و قرار است سنسور‌هایی نوری را در دسته‌های آن عینک جاسازی شود.

این سنسور‌ها قادرند که با استفاده از سه محل مختلف روی صورت کاربر، نبض وی را اندازه بگیرند. پس از آن، گجت یادشده می‌تواند زمان و نرخ نبض در این نواحی را سنجیده و فشار خون کاربر را محاسبه کند.

علاوه بر این، سنسور‌های یادشده قادرند به روش‌های متعدد، اطلاعات دیگری را نیز از فعالیت‌های مختلف بدست آورند.

با این حال پتنت‌ها ممکن است معنی خاصی نداشته باشند و هیچ‌گاه محصولی بر اساس آنها ساخته نشود اما از طرفی امکان دارد طرح‌های مفهومی جدیدی بر پایه‌ی آنها ساخته شود و ساختار پوشیدنی‌های هوشمند را دگرگون سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی