ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات چری

تا پیش از اینکه نوسانات ارزی اخیر رخ دهد هر دوست دار دنیای خودرویی که علاقه داشت یکی از محصولات کمپانی های نظیر چری را در ایران خریدارای کند باید می پذیرفت که از نظر ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

تا پیش از اینکه نوسانات ارزی اخیر رخ دهد هر دوست دار دنیای خودرویی که علاقه داشت یکی از محصولات کمپانی های نظیر چری را در ایران خریدارای کند باید می پذیرفت که از نظر اقتصادی ضرر کرده و خودروی او در بازار بسیار ارزان تر از قیمت کارخانه قابل خریداری خواهد بود.
اما حالا نوسانات ارزی بر روی قیمت این خودروها نیز تاثیر گذاشته و به عنوان نمونه چهار خودروی چری آریزو 5 دنده ای لاکچری، آریزو5 TE (توربو)، چری تیگو 5 اکسلنت و چری تیگو 5 لاکچری با قیمت های کارخانه ای 81 میلیون تومان، 100میلیون تومان، 128میلیون تومان و 122 میلیون تومان هم اکنون در بازار موجود می باشند.
تا به اینجای کار اختلاف چندانی بین قیمت های ارائه شده از سوی کارخانه و قیمت های بازار این خودرو ها دیده نمی شود اما باید منتظر ماند و دید قیمت این خودروها در آینده چه خواهد شد.
چری آریزو 5 توربو به یک موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1/5 لیتر مجهز است که با کمک توربوشارژر می‌ تواند حداکثر 147 اسب بخار قدرت و حدود 200 نیوتن‌ متر گشتاور را تولید کند که این گشتاور از دور موتور 1750 دور بر دقیقه تا 4 هزار دو بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد. برای انتقال این گشتاور به چرخ‌ها از گیربکس ضریب متغییر خودکار استفاده شده که مصرف سوخت پایینی را نیز برای این خودرو به ارمغان می‌ آورد.در خصوص امکانات رفاهی باید اشاره کرد که به گفته مدیران خودرو، نماینده شرکت چری در ایران تفاوتی بین نسخه توربو و تنفس طبیعی چری آریزو 5 توربو وجود ندارد و امکاناتی مانند 6 عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ، سیستم کنترل پایداری ESP ، سیستم کنترل کشش TCS ، سیستم اتوهلد HAC ، کروز کنترل، سانروف برقی، تودوزی چرم، نمایشگر لمسی 7 اینچی، استارت و ورود بدون کلید و تهویه خودکار از امکاناتی هستند که در هر دو مدل آریزو 5 توربو و تنفس طبیعی وجود دارند.با توجه به تست های مختلف انجام شده روی اریزو 5 و هندلینگ بالا براى این خودرو در نظر گرفته شده است.چری تیگو 5 جدید نیز در دو نسخه فول آپشن اکسلنت (Excellent) و لاکچری اسپرت (Luxury Sport) عرضه می ‌شود. نسخه فول آپشن تیگو 5 جدید مجهز به امکانات ایمنی بیشتری است که می ‌توان به کیسه ‌های جانبی برای سرنشینان جلو و سیستم ‌های پایداری EBA ،HHC ،DTC ،ASR و ESP اشاره کرد که در نسخه لاکچری اسپرت وجود ندارد. اما هر دوی این دو مدل به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ های TPMS، سنسور پارک عقب، سانروف کروز کنترل و صفحه نمایش 8 اینچی مجهز شده ‌اند. از میان اختلاف‌ های میان نسخه اکسلنت و لاکچری اسپرت می ‌توان به این موارد اشاره نمود:
١-تیگو 5 اکسلنت ایربگ‌ جلو و جانبی برای سرنشینان جلو و عقب دارد اما نسخه لاکچری فقط به ایربگ جلو مجهز است.
٢-اکسلنت سیستم‌ های پایداری متنوعی دارد.
٣-برخلاف دوربین عقب استاتیک نسخه لاکچری، دوربین مدل اکسلنت، دینامیک است.چری تیگو 5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی