ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ های 5G هواوی
تکنولوژی

مصرف انرژی چیپ های 5G هواوی دوبرابر نسل قبلی شان خواهد بود

تا به امروز شرکت های معدودی موفق به ساخت چیپ های 5G شده اند. شمار برندهایی که هم این چیپ ها را می سازند و هم موبایل های پشتیبانی کننده را حتی از این نیز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

تا به امروز شرکت های معدودی موفق به ساخت چیپ های 5G شده اند. شمار برندهایی که هم این چیپ ها را می سازند و هم موبایل های پشتیبانی کننده را حتی از این نیز کمتر است. به همین خاطر است که گزارش صبح امروز دیجی تایمز در رابطه با چیپ های 5G هواوی به شدت مورد توجه قرار گرفت. براین اساس، اولین گوشی 5G هواوی مصرف انرژی بیشتری نسبت به گوشی های نسل ۴ خواهد داشت و به همین خاطر به یک ماژول خنک کننده مسی خوب برای پخش حرارت نیاز دارد.

براساس این گزارش، اریک ژو مدیرعامل چرخشی هواوی تایید کرده چیپ های 5G هواوی مصرف انرژی دوبرابری نسبت به چیپ های 4G فعلی دارند. با Xu معتقد است این تصمیم به خاطر بهبود عملکرد کلی این چیپ ها نسبت به نسل قبلی گرفته شده؛ با این حال بهبود عملکرد این چیپ ها نیاز به باتری های بزرگ تر و سیستم های خنک کننده قوی تر در گوشی های 5G را نشان میدهد. Xu معتقد است که تحقیق و توسعه بیشتری نیاز است تا از میزان حرارت تولیدی توسط این چیپ ها کاسته شده و به تکنولوژی های بهتری برای صرفه جویی در مصرف انرژی مجهز شوند.

ماژول خنک کننده اولین گوشی 5G هواوی

اما چینی ها برای آنکه مشکل حرارت را در نخستین سری از گوشی های 5G خود حل کنند آنطور که برخی گزارشات نشان می دهند در نظر دارند از ماژول های خنک کننده پریمیم ساخت Auras Technology استفاده نماید. این ماژول ها آنطور که گفته شده صفحاتی از مس با ضخامت ۰.۴ میلیمتر هستند (قطعاتی نسبتا گران که عموما در لپ تاپ های پیشرفته و بسیار باریک به کار می روند). البته شرکت سازنده پیشتر این ماژول ها را در برخی تلفن های هوشمند دو سال اخیر به کار برده اما به طور معمول برای خنک سازی موبایل های اقتصادی و میان رده از گرافیت استفاده می شود که ماده ای به مراتب ارزان تر است.

طبق گزارشات Auras تولید انبوع ماژول های خنک کننده خود را از شهریور ماه آغاز می کند (یعنی قبل از عرضه گوشی خود) و در نتیجه میتوان انتظار داشت که تا سال آینده همین موقع به بازار عرضه شود. این زمان تقریبا چندماه بعد از ورود گوشی های 5G مجهز به مودم اسنپدراگون X50 است اما به احتمال قوی گوشی های 5G بهره مند از چیپ های مودم XMM 8000 بعد از آنها به بازار می آیند.

تا به الان اطلاعاتی در رابطه با اندازه و شکل موبایل های بهره مند از 5G در اختیار نداریم چراکه هیچ شرکتی طرح نهایی خود برای بدنه این دستگاه ها را به نمایش نگذاشته است. با وجود آنکه کوالکام پیشتر خبر داده بود قطعات پشتیبانی کننده از شبکه های نسل ۵ به شدت کوچک و مینیاتوری هستند اینتل نمونه های اولیه نسبتا بزرگی را از دستگاه های بهره مند به نمایش گذاشت. در انتها بد نیست اشاره کنیم سامسونگ نیز مشغول کار روی چیپست های 5G برای دستگاه های مختلف است اما کلیه فعالیت هایش در این زمینه به صورت پنهانی دنبال می شوند و هنوز اطلاعاتی از آنها ارائه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی