ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رایزن تردریپر 2990X
تکنولوژی

گران ترین پردازنده 32 هسته ای AMD احتمالاً 1800 دلار قیمت خواهد داشت

نسل دوم پردازنده های تردریپر AMD احتمالاً قیمتی 2 برابر نسل قبلی خواهند داشت. در این صورت با وجود اینکه تعداد هسته های آنها نسبت به نسل قبل 2 برابر شده، ولی همچنان گزینه های گرانی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

نسل دوم پردازنده های تردریپر AMD احتمالاً قیمتی 2 برابر نسل قبلی خواهند داشت. در این صورت با وجود اینکه تعداد هسته های آنها نسبت به نسل قبل 2 برابر شده، ولی همچنان گزینه های گرانی به حساب خواهند آمد.

به تازگی پردازنده رایزن تردریپر 2990X در یک فروشگاه کانادایی مشاهده شده که برچسب قیمت 2400 دلار کانادا (معادل با 1840 دلار آمریکا) خورده است.

برای حدود یک دهه بود که اینتل بر بازار پردازنده های رده بالای دسکتاپ و لپتاپ حکمرانی می کرد، اما با معرفی پردازنده های سری رایزن AMD در سال 2017 رقابتی جدی بین این دو تولید کننده، خصوصاً در زمینه کاربردهای چند وظیفه ای در گرفت.

در این بین پردازنده های مخصوص مشتریان حرفه ای تردریپر فراتر هم رفتند، به طوری که قابل مقایسه با گران قیمت ترین های اینتل (با قیمتی در حد 2000 دلار) بودند و البته قیمتی نصف آنها داشتند. اما به نظر می رسد پردازنده های نسل دوم تردریپر که در ماه های آتی از راه خواهند رسید قیمتی مشابه با رقبای اینتل خود داشته باشند. به این ترتیب احتمالاً دیگر نمی توان آنها را چندان مقرون به صرفه به حساب آورد.

رایزن تردریپر 2990X

بنا بر گزارش ها رایزن تردریپر 2990X به 32 هسته پردازشی، 64 ترد و در کل مقدار بسیار بالای 80 مگابایت کش مجهز شده. این پردازنده همچنان با سوکت TR4 سازگار است و به میزان حداکثر 250 وات مصرف انرژی دارد. همچنین گزارش شده که سرعت پایه آن 3.4 گیگاهرتز خواهد بود که این میزان می تواند تا 4.2 گیگاهرتز افزایش یابد؛ البته با تعداد هسته های فعال کمتر.

با این قیمت، پردازنده مورد بحث می تواند گران قیمت ترین در بین پردازنده های غیر سرور AMD باشد. این در حالی است که پردازنده تردریپر 1950X که از نسل اول این سری به حساب می آمد، قیمتی هزار دلاری داشت و اکنون حتی با قیمت 775 دلار هم قابل خریداری است. پیش از این گمان می رفت 2990X قیمتی در حدود 1500 دلار داشته باشد.

انتظار می رود رایزن تردریپر 2990X در میانه های آگوست (اواخر مرداد تا اویل شهریور) عرضه شود.

 

تماشا کنید: سولار اسکرول مشکلات شارژرهای خورشیدی معمول را حل می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی