ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گفتگو با سازنده بازی پسرخوانده؛ چند قدم تا عرضه نسخه جهانی

استودیو پاییزان این روزها با توجه به موفقیت بازی پسرخوانده از محبوبیت زیادی بین علاقه مندان بازی های موبایل در ایران برخوردار است. در جریان الکام گیمز، با سجاد امینی به عنوان یکی از طراحان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

استودیو پاییزان این روزها با توجه به موفقیت بازی پسرخوانده از محبوبیت زیادی بین علاقه مندان بازی های موبایل در ایران برخوردار است. در جریان الکام گیمز، با سجاد امینی به عنوان یکی از طراحان ارشد بازی به گفتگو در رابطه با آینده پسرخوانده و بازی های بعدی پاییزان نشستیم که حاصل مصاحبه ای شد که در ادامه باهم می خوانیم.

دیجیاتو: یکی از بیشترین سوالات طرفداران پسرخوانده این است که پروژه بعدی تیم پاییزان چه نام دارد؟

سجاد امینی - پاییزان: قبل از این کار روی پسرخوانده را آغاز کنیم مشغول ساخت پروژه دیگری بودیم که به خاطر عامه پسندتر بودن پسرخوانده، تولید و عرضه آن را به تاخیر انداختیم. حال و با توجه به این که استودیو نسبت به گذشته بزرگتر شده است، دستمان برای تولید آن بازتر از گذشته شده و تغییراتی را در هسته اصلی آن اعمال کردیم که به زودی اخبار جدیدی از این عنوان منتشر می شود.

یکی از چالش های اصلی هر بازی موفق این است که بتواند با گذشت زمان کاربران فعال خود را حفظ کند، برای رسیدن به این هدف در پسرخوانده چه کردید؟

کاربران بدانند که ما تا جایی که بتوانیم به روزرسانی های بیشتری را برای پسرخوانده منتشر می کنیم و این بازی را هیچ زمانی تنها نخواهیم گذاشت. در حال حاضر ما به صورت ماهیانه به روزرسانی های جدیدی را برای این بازی منتشر می کنیم تا حس تکراری بودن و خستگی به کاربران منتقل نشود. برای مثال منطقه های جدیدی به پسرخوانده اضافه شده اند و بخش اتحاد هم نسبت به گذشته دگرگون شده است.

می توان برخی از المان های عناوین موفق در سطح جهان را در پسرخوانده پیدا کرد. چالش اصلی شما برای حضور در بازارهای جهانی چیست؟

بخش اول به هزینه سرورها و نشر بازی در خارج از کشور مربوط می شود. در حال حاضر ما با یک ناشر خارجی به توافق رسیدیم و باید انتظار داشت که بازی طی یک الی دو ماه آینده با اسمی جدید در بازارهای جهانی عرضه شود.

آیا محتوای نسخه فارسی و خارجی بازی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت؟

طراحی هنری بازی ثابت خواهد ماند اما سعی خواهیم کرد تغییراتی را در بازی اعمال کنیم که هم برای کاربر ایرانی و هم کاربر خارجی جذاب باشد و البته که در نسخه جهانی بازی، دستمان نسبت به گذشته بازتر خواهد بود.

با این وجود، آیا کاربران ایرانی و خارجی بازی از یکدیگر جدا خواهند شد؟

خیر، یکی از ویژگی های بازی این نکته خواهد بود که کاربران نسخه ایرانی و جهانی بازی قادر به رقابت با یکدیگر خواهند بود. بازی با نام پسرخوانده در کافه بازار و مارکت های داخلی باقی خواهد ماند اما در گوگل پلی با نام Mafioso شناخته خواهد شد.

آیا تفاوتی بین پرداخت های درون برنامه ای نسخه کافه بازار و گوگل پلی وجود خواهد داشت؟

قیمت آیتم های مختلف بازی در نسخه کافه بازار ثابت باقی خواهد ماند اما قیمت های نسخه جهانی نسبت به نسخه ایرانی پسرخوانده متفاوت بوده و قیمت بالاتری خواهند داشت.

پروژه بعدی پاییزان هم پتانسیل نشر در سطح جهانی را خواهد داشت؟

بله. این بازی هم با توجه به نوع طراحی هنری آن و موضوعی که دارد می تواند در سطح جهانی هم منتشر شود و  ما در پاییزان سعی می کنیم تا بتوانیم این بازی را هم در سطح جهانی منتشر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی