ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی سونی
تکنولوژی

سونی در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ تنها ۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده

سقوط سونی در بازار تلفن های هوشمند با شیبی یکنواخت ادامه دارد و تاکنون هیچ نشانه ای دال بر کند شدن این روند مشاهده نشده و حالا تازه ترین گزارش مالی سونی نیز این مساله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

سقوط سونی در بازار تلفن های هوشمند با شیبی یکنواخت ادامه دارد و تاکنون هیچ نشانه ای دال بر کند شدن این روند مشاهده نشده و حالا تازه ترین گزارش مالی سونی نیز این مساله را تایید می کند؛ بنابر این گزارش، شرکت ژاپنی مورد بحت در جریان سه ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۱۸ (دهم خردادماه) تنها توانسته دو میلیون دستگاه اسمارت فون را به فروش برساند که این رقم کاهشی شدید را نسبت به ۳.۴ میلیون گوشی فروخته شده آن مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

روی هم رفته از محل فروش تلفن های هوشمند سونی در این بازه زمانی سه ماهه، ۱.۱۸ میلیارد دلار درآمد عاید این شرکت شده که افتی معادل ۲۷ درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. این افت نیز غالبا به کاهش استقبال اروپایی ها و ژاپنی ها از موبایل های سونی نسبت داده شده هرچند که فروش این برند در دیگر بازارها روندی ثابت را پشت سر گذاشته است.

فروش واحد موبایل سونی افتی ۲۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

علاوه بر این علیرغم فروش ضعیفی که به آن اشاره شد سونی خاطرنشان کرده که در این بازه تلاشهایی جدی را برای کاهش هزینه هایش انجام داده اما عجیب آنکه این سیاست اقتصادی نقشی در کسب و کار و موبایل سونی نداشته و نتوانسته بار دیگر آن را به سوددهی برساند.

اوایل امسال و همزمان با انتشار گزارش مالی سونی برای سه ماهه نخست، سونی پیش بینی کرد که در تمام طول سال ۲۰۱۸ مجموعا ۱۰ میلیون دستگاه موبایل را به ارزش ۵.۷۴ میلیارد دلار به فروش خواهد رساند. با این حال اما فروش کمتر از انتظار این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ ژاپنی ها را بر آن داشت تا در سیاست های خود برای باقی ماه های سال بازنگری کنند و مقدار پیش بینی خود را به رقم ۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند با ارزش ۵.۴۷ میلیارد دلار برسانند.

با وجود انتظارات مبنی بر کاهش فروش واحد موبایل سونی، انتظار می رود که این شرکت همچنان به سیاست های اقتصادی خود برای کاهش هزینه ها ادامه دهد و با وجود آنکه انتظار نمی رود این واحد در ماه های باقی مانده از سال جاری به سوددهی برسد پیش بینی می شود که معرفی تکنولوژی های   5G نقش به سزایی در بهبود کسب و کار موبایل این شرکت در سال ۲۰۱۹ ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی