ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خطای ۴۰۰
تکنولوژی

در مقابل خطای ۴۰۰ چه باید کرد؟

به زبان ساده خطای ۴۰۰ زمانی رخ می‌دهد که درخواست ارسال شده برای سرور یک وبسایت، نادرست یا معیوب باشد. در چنین شرایطی سرور‌ها قادر به درک درخواستی که به دستشان رسیده نخواهند بود و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

به زبان ساده خطای ۴۰۰ زمانی رخ می‌دهد که درخواست ارسال شده برای سرور یک وبسایت، نادرست یا معیوب باشد. در چنین شرایطی سرور‌ها قادر به درک درخواستی که به دستشان رسیده نخواهند بود و در مقابل شما خطای ۴۰۰ را قرار می‌دهند.

در برخی اوقات این مشکل از خود وبسایت‌هاست و نمی‌توان برای برطرف کردن آن کار خاصی انجام داد. اما در بسیاری از موارد خطای ۴۰۰ مشکلی قابل حل است. چراکه ممکن است مشکل از خود ما باشد و آدرس یک سایت را اشتباه تایپ کرده باشیم.

حتی احتمال این هم وجود دارد که حافظه کش مرورگر عامل اصلی به نمایش در آمدن خطای ۴۰۰ روی نمایشگر کامپیوترها باشد. پس اگر با چنین مشکلی رو به رو شدید حتما روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را دنبال کنید تا مشکلتان برطرف شود.

خطای ۴۰۰ چیست؟

همانطور که گفتم خطای ۴۰۰ زمانی رخ می‌دهد که سرور یک سایت در فهم یک درخواست ناکام باشد. به طور کلی، حتی یک اشتباه ساده در درخواست‌ها هم می‌تواند منجر به خطای ۴۰۰ شود. مثلا فقط کافیست یک اشتباه تایپی در حین تایپ آدرس یک سایت انجام دهید تا سریعا با این خطا رو به رو شوید.

از طرف دیگر خیلی وقت‌ها مشکل از مرورگرهاست. آن‌ها در برخی مواقع مدام سعی می‌کنند با یک کوکی از اعتبار ساقط شده یا نادرست به یک سرور متصل شوند که نتیجه برای کاربر چیزی جز خطای ۴۰۰ نخواهد بود.

البته خیلی از سرورهایی هم که پیکربندی درست و درمانی ندارند به جای نشان دادن یک خطای درست که کاربر بتواند معنی آن را درک کند راه آسان را در پیش می‌گیرند و یک خطای ۴۰۰ ساده تحویل او می‌دهند.

مثلا خیلی پیش می‌آید با آپلود فایلی حجیم در یک سرور خطای ۴۰۰ صادر شود. اما در چنین شرایطی مشکل از شما نیست و این سرور است که نمی‌تواند شرح حال درستی از مشکل پیش آمده تحویلتان دهد. پس به همین راحتی سرورها یک خطای ۴۰۰ ساده به کاربر نشان می‌دهند تا مشکلات فنی خودشان را لاپوشانی کنند.

همانند خطاهای ۴۰۴ و ۵۰۲، طراحان وبسایت می‌توانند کاری کنند تا خطای ۴۰۰ هم در قالب‌های گوناگون ظاهر شود. به همین خاطر هم هست که صفحه خطای ۴۰۰ روی هر وبسایتی ظاهر متفاوتی دارد.

حتی ممکن است که هر طراحی یک نام به خصوص برای خطای ۴۰۰ سایتش تعریف کند. اما در کل معنا و مفهوم همه این نام‌ها تقریبا به یک مشکل یکسان ختم می‌شود که شاید بشود آن را برطرف کرد. همانطور هم که وعده داده بودیم در ادامه از روش‌هایی می‌گوییم که با آن‌ها می‌توان خطای ۴۰۰ را برطرف کرد.

رفرش کردن صفحه را فراموش نکنید

خطای ۴۰۰

رفرش کردن صفحات همیشه آسان‌ترین راه برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات است. مشکل خطای ۴۰۰ نیز از این قضیه مستثنی نیست و از آنجایی که خیلی اوقات این ارور به صورت موقتی رخ می‌دهد می‌توان آن را با یک رفرش ساده برطرف کرد.

حواستان به اشتباهات تایپی باشد

همانطور که گفتم اصلی‌ترین دلیل صادر شدن خطای ۴۰۰، اشتباه تایپی در آدرس‌ سایت‌هاست. پس اگر به صورت دستی آدرس یک سایت را تایپ و خطای ۴۰۰ دریافت کردید، احتمالا اشتباه تایپی دارید. در این صورت سریعا آدرس تایپ شده را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آن را در نوار آدرس درست نوشته‌اید یا نه.

موضوعات را از طریق سایت جستجو کنید

اگر URL صفحه‌ای که قصد باز کردن آن را دارید توصیفی است و دارید پشت سر هم خطای ۴۰۰ دریافت می‌کنید، برای یک بار هم که شده کلید واژه کانونی موجود در لینک را بردارید و با قرار دادن آن در نوار جستجوی تعبیه شده در سایت به دنبال مقاله مورد نظر خود بگردید.

خطای ۴۰۰

چراکه خیلی وقت‌ها پیش می‌آید در URL کامل صفحات یک وبسایت اشتباه تایپی وجود داشته باشد. پس اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید و مدام خطای ۴۰۰ دریافت کردید، حتما از طریق گوگل یا به کمک سرچ بار سایت‌ها به جستجوی کلید واژه کانونی آن صفحه بپردازید.

کوکی و کش مرورگر خود را خالی کنید

بسیاری از وبسایت‌ها، خطای ۴۰۰ تحویل کاربرانشان می‌دهند چون کوکی که در حال خواندن آن هستند قدیمی یا معیوب است. از طرفی خیلی از افزونه‌ها نیز با تغییر کوکی کاربر باعث می‌شوند یک وبسایت مدام در خواندن کوکی‌ها به مشکل بخورد و خطای ۴۰۰ صادر کند.

خطای ۴۰۰

همچنین اگر مرورگر شما ورژن تاریخ مصرف گذشته‌ای از یک صفحه را در حافظه کش خود ذخیره کرده باشد، احتمال اینکه خطای ۴۰۰ دریافت کنید زیاد است. پس اگر مدام دارید از طرف یک سایت خطای ۴۰۰ می‌گیرید، یادتان باشد که حداقل یک بار کوکی و کش مرورگر خود را خالی کنید.

DNS سیستم خود را هر از گاهی فلاش کنید

احتمال اینکه سیستم شما با ذخیره کردن رکورد DNS‌های قدیمی باعث به وجود آمدن خطای ۴۰۰ شده باشد همیشه وجود دارد. پس در صورت برخورد با چنین مشکلی DNS سیستم خود را فلاش کنید تا مشکل برطرف شود.

به حجم فایلی که دارید آپلود می‌کنید دقت داشته باشید

اگر حین آپلود یک فایل خطای ۴۰۰ دریافت کردید، احتمالا مشکل از حجم بالای آن فایل است. چراکه هنوز هم هستند سایت‌هایی که نمی‌شود در آن‌ها فایل حجیم آپلود کرد. پس حواستان به حجم فایل‌هایی که دارید آپلود می‌کنید باشد.

کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید

به قول معروف مشکلی نیست که با یک بار ری‌استارت کردن سیستم برطرف نشود. خطای ۴۰۰ هم دقیقا از این قضیه پیروی می‌کند و در بسیاری مواقع می‌شود با ری‌استارت کردن سیستم و مودم آن را برطرف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی