ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر
تکنولوژی

مک بوک ایر ۲۰۱۸ احتمالا به پردازنده نسل هشتم اینتل مجهز می شود

اگر در پی خرید مک بوک ایر هستید بهتر است مدتی دست نگه دارید، نه به امید پایین آمدن نرخ ارز بلکه به این امید که اپل احتمالا نسل جدید آن را به پردازنده نسل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اگر در پی خرید مک بوک ایر هستید بهتر است مدتی دست نگه دارید، نه به امید پایین آمدن نرخ ارز بلکه به این امید که اپل احتمالا نسل جدید آن را به پردازنده نسل هشتم اینتل مجهز خواهد کرد.

مک بوک ایر یکی از محبوب ترین لپ تاپ های اپل بود اما سه سال از زمان عرضه جدیدترین مدل آنها می گذرد و از ۲۰۱۰ نیز طراحی آن دستخوش تغییر نشده است. همین امر باعث شده بازار شایعات عرضه مک بوک ایر ۲۰۱۸ داغتر از همیشه باشد.

نسخه فعلی مک بوک ایر از پردازنده نسبتا قدیمی نسل پنجم اینتل بهره می برد، حالا اما منابع تایوانی مدعی شده اند که مدل جدید این لپ تاپ در سال جاری به پردازنده نسل هشتم کیبی لیک مجهز خواهد شد.

بر اساس گزارش Economic Daily News اپل به خاطر تاخیر اینتل در تولید چیپ های بهره مند از معماری جدیدتر کانن لیک، در مک بوک ایر ۲۰۱۸ سراغ پردازنده های کیبی لیک خواهد رفت.

این پردازنده های چهار هسته ای i5 و i7 در سال ۲۰۱۷ عرضه شده و کلاک پایه ۱.۶ و ۱.۹ گیگاهرتزی بهره می برند که در حالت توربو تا ۳.۵ و ۴.۲ گیگاهرتز افزایش می یابد. مک بوک ایر ۲۰۱۸به گفته این منبع اگرچه چیپ های کانن لیک به لطف فرایند ۱۰ نانومتری از توان پردازش، مصرف بهینه و گرمای کمتر بهره می برند اما اپل حاضر نیست تا عرضه این چیپ در سال ۲۰۱۹ صبر کند و از اینرو مک بوک ایر جدید را همین امسال روانه بازار خواهد کرد.

اواخر سال گذشته موسسه تحقیقاتی «دیجی تایمز» اعلام کرده که اپل قصد دارد مک بوک ارزان قیمت ۱۳.۳ اینچی با نمایشگر رتینا را معرفی کند با این حال مشخص نیست که این لپ تاپ دقیقا مک بوک ایر باشد. بر اساس گزارش های پیشین احتمالاً مک بوک ایر ۲۰۱۸ احتمالا با قیمتی بین ۷۹۹ تا ۸۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی