ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیکر زیر نمایشگر
تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ؛ کاهش اندک فروش نسبت به مدت مشابه در 2017

گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه دوم 2018 منتشر شده که خبر از کاهش اندک فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل می دهد. بر اساس این گزارش کمپانی کره ای در مجموع به فروش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه دوم 2018 منتشر شده که خبر از کاهش اندک فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل می دهد.

بر اساس این گزارش کمپانی کره ای در مجموع به فروش 52.28 میلیارد دلاری دست یافته و به این ترتیب شاهد کاهش تقریباً 4 درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده. گزارش نکات مثبتی هم با خود دارد، سود عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد کرده و حالا به 13.28 میلیارد دلار رسیده است.

سامسونگ اشاره کرده میزان زیادی از این افزایش سود به واسطه بخش نیمه هادی ها به دست آمده. کره ای ها به دلایل کاهش درآمد نیز اشاره کرده اند. بنا بر این گزارش از دلایل این موضوع تقاضای کم برای نمایشگرهای OLED منعطف و قیمت پایین نمایشگرهای LCD عنوان شده است. شاید هم یکی از دلایل دیگر کاهش درآمد در بخش گوشی های هوشمند سامسونگ باشد.

بخش موبایل در کل فروش 21.44 میلیارد دلاری را شاهد بوده و سودی 2.38 میلیارد دلاری را روانه جیب شرکت کرده است. این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل فروش 26.81 میلیارد دلار و سود 3.62 میلیارد دلاری گزارش شده بود. به عبارتی باید گفت سامسونگ در این دوره کاهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.

میزان زیادی از این کاهش به هزینه بازاریابی بالاتر و فروش کمتر گوشی های سری گلکسی اس 9 و نیز افزایش رقابت در بازار مرتبط است. با این حال انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد بهبود شرایط سامسونگ باشیم.

شرکت کره ای اعلام کرده قصد دارد با عرضه گلکسی نوت 9 فروش خود را بیش از میزان معمول افزایش دهد. علاوه بر این گفته شده که پیاده سازی فناوری های پیشرفته در گوشی های میان رده را آغاز خواهد کرد.

سامسونگ در انتها تأیید کرده به زودی شاهد رونمایی از گوشی هوشمند تاشو خواهیم بود؛ موبایلی که انتظار داریم نوع جدیدی از گوشی های هوشمند را ارائه دهد.

 

تماشا کنید: سامسونگ با آگهی‌های جدیدش، رسماً به اپل اعلان جنگ می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی