ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیشینگ
تکنولوژی

کلاهبرداری جدید از کاربران آیفون با AppleCare جعلی

کلاهبرداری های فیشینگ که کاربران اپل را هدف قرار می دهند مسئله جدیدی نیست اما گزارش های جدید حاکی از افزایش مهارت هکرها و روش های خلاقانه تری است که در پیش گرفته اند. با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کلاهبرداری های فیشینگ که کاربران اپل را هدف قرار می دهند مسئله جدیدی نیست اما گزارش های جدید حاکی از افزایش مهارت هکرها و روش های خلاقانه تری است که در پیش گرفته اند.

با توجه به روند رو به رشد استفاده کاربران از موبایل برای انجام امور مالی و پرداخت هزینه های مختلف، طبیعی است که هکرها کمپین های بیشتری را برای به دام انداختن قربانیان صورت دهند.

مهاجمان سایبری اخیرا تا آنچه پیش رفته اند که در موبایل قربانیان پیامی مبنی بر تماس با مرکز AppleCare را به نمایش می گذارند که در افزایش باورپذیری کاربران تاثیر به سزایی دارد.فیشینگدر این روش ایمیل های مرتبط به سرویس های iCloud هدف قرار گرفته و ایمیلی با عنوان «هشدار حیاتی» در رابطه با عدم امکان ورود به سیستم به آنها ارسال می شود. کاربر برای رفع این مشکل باید روی لینکی کلیک کند که آنها را با سایتی جعلی و کاملا مشابه با پشتیبانی اپل هدایت می کند.

با ورود به این صفحه کدهای جاوا اسکریپت پیامی مبنی بر تماس با مرکز پشتیبانی اپل را به نمایش درمی آورد که در صورت کلیک روی آن به کلاهبرداری که خود را جای نماینده اپل جا زده، متصل خواهید شد. این فرد تلاش می کند که اطلاعات مربوط به حساب های کاربری طرف مقابل را از طریق فیس تایم به سرقت برده و در عین حال روند را کاملا طبیعی جلوه دهد.

نکته عجیب اینجاست که هکرهای دیگر فارغ از نوع حمله و هدف مورد نظر اغلب سعی در پنهان کردن هویت خود دارند اما این گروه سعی در برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان خود داشته اند.

اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اما یکی از سخنگویان این شرکت تاکید کرده که تمامی کلاهبرداری هایی که کاربران اپل را هدف قرار دهند، توسط کارشناسان این کمپانی بررسی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی