ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت گلکسی تب اس 4 معرفی شد؛ حاشیه کم، نمایشگر زیبا، قوت گرفته از S Pen

در جریان کنفرانس خبری کوچکی در منهتن، درست یک هفته پیش از رویداد مهم دیگری که برای رونمایی از گلکسی نوت 9 در بروکلین برگزار خواهد شد، سامسونگ از تبلت گلکسی تب اس 4 رونمایی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۵۵

در جریان کنفرانس خبری کوچکی در منهتن، درست یک هفته پیش از رویداد مهم دیگری که برای رونمایی از گلکسی نوت 9 در بروکلین برگزار خواهد شد، سامسونگ از تبلت گلکسی تب اس 4 رونمایی کرد که با شعار «حمل پذیری تبلت و قدرت پی سی» روانه بازار می شود. در حالی که سامسونگ به مجموعه اپلیکیشن های بهینه آیپد دسترسی ندارد، این کمپانی تصمیم گرفته که مسیر کاملاً متفاوت را در پیش بگیرد: معرفی گلکسی تب اس 4 به عنوان محصولی با بهره وری بالا در حرکت.

گلکسی تب اس 4 به نمایشگری سوپر امولد و 10.5 اینچی مجهز شده که رزولوشن 2560x1600 را به نمایش در آورده و به تبع آن، نسبت ابعاد 16:10 دارد. حاشیه های نمایشگر به مراتب از تبلت های اندرویدی قبلی سامسونگ کمتر هستند و خبری از دکمه فیزیکی هوم هم نیست. در عوض، اسکن چهره و عنبیه چشم، گزینه هایی هستند که برای افزایش امنیت دستگاه قادر به استفاده از آنها خواهید بود.

تبلت جدید سامسونگ در دو مدل 64 و 256 گیگابایتی از راه می رسد که به ترتیب قیمتی 650 و 750 دلاری دارند. در کنار قلم S Pen، گلکسی تب اس 4 مثل آیپد پرو به چهار اسپیکر مجهز شده که توسعه شان برعهده AKG بوده است. سامسونگ وعده عمر باتری 16 ساعته را برای تبلت پرچمدار خود داده و می گوید که از روز 10 آگوست (19 مردادماه) می توان منتظر عرضه اش به بازار در دو رنگ مشکی و سفید بود. در این بین، مدل هایی که از اتصالات LTE پشتیبانی می کنند نیز در دستور کار قرار دارند.

سامسونگ دکس که تجربه کار در محیطی شبیه به پی سی را برای کاربران سیستم های موبایلی فراهم می کند با نرم افزار این تبلت یکپارچه سازی شده است. یکی از مدیران سامسونگ در این باره گفته است: «پشتیبانی همزمان از 20 پنجره باز به لطف دکس برای تب اس 5 فراهم شده است.»

از دکس همچنین میتوان به همراه کیبورد سامسونگ (که به صورت جداگانه فروخته می شود) استفاده کرد و هم هر کیبورد یا ماوس بلوتوثی دیگری که در اختیار دارید. این ابزار جانبی اپ هایی که به تازگی باز کرده اید را درون تولبار قرار می دهد تا با سهولت هرچه بیشتر به آنها دسترسی پیدا کنید.

تب اس 4 از اندروید 8.1 اوریو بهره می گیرد و چهار گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است. این تبلت توان پردازشی خود را از اسنپدراگون 835 می گیرد و ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای آن نیز برابر با 7300 میلی آمپر ساعت اعلام شده. امکانات عکاسی و فیلمبرداری تب اس 4 نیز در سطح مطلوب قرار دارند و سامسونگ دو دوربین 13 مگاپیکسلی را در بخش پشتی و جلویی بدنه دستگاه کار گذاشته است.

گلکسی تب اس 4

اما شرکت سازنده سناریوهای مختلفی را هم برای استفاده از تب اس 4 در نظر گرفته است؛ این تبلت هم می تواند نقش دستگاه پوز در خرده فروشی ها را بر عهده بگیرد و هم در مراکز بهداشتی و درمانی و کسب و کارها به کار گرفته شود. تازه ترین تبلت سامسونگ همچنین به قلم اس پن مجهز است و می توان از آن برای یادداشت برداری در وضعیت صفحه خاموش، ارسال پیام های لایو، ترسیم فرامین در فضای پیرامونی تبلت و ترجمه متون با نگه داشتن قلم روی کلمات بهره گرفت.

سامسونگ میکروفون های باکیفتی را برای تب اس 4 در نظر گرفته است که با خاطر دقت و حساسیت بالایشان امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل در مسافت های نسبتا زیاد را میسر می کنند. البته اشاره کنیم که غول تکنولوژی کره ای حرفی در مورد توانمندی های بیکسبی در محصول تازه اش به میان نیاورده و دکمه اختصاصی و مجزایی هم برای آن روی بدنه دستگاه در نظر نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی