ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک چندین صفحه سیاسی با صدها هزار دنبال کننده را حذف کرد

در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا، چندین صفحه سیاسی اینستاگرام و فیسبوک به بهانه فعالیت مخرب هماهنگ و احتمال ارتباط با سازمان های روسی حذف شده اند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که فیسبوک با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا، چندین صفحه سیاسی اینستاگرام و فیسبوک به بهانه فعالیت مخرب هماهنگ و احتمال ارتباط با سازمان های روسی حذف شده اند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که فیسبوک با فراهم کردن پلتفرمی مناسب فرصت دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تاثیر گذاری بر آن را برای سازمان های روسی ایجاد کرده بود. برخی از این افراد عقیده دارند که این دخالت به حدی گسترده بوده که نتیجه انتخابات را تغییر داده و به همین بهانه این شبکه اجتماعی را تحت فشار شدید قرار داده بودند.فیسبوکمسئولان فیسبوک برای پیشگیری از تکرار این مساله در انتخابات های پیش رو از همین حالا دست به کار شده و در نخستین قدم ۳۲ صفحه سیاسی را به اتهام فعالیت های مخرب سیاسی از فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده اند.

شاید این تعداد اندک به نظر برسد اما این صفحات بیش از ۲۹۰ هزار دنبال کننده داشته و اغلب مواضع و رویدادهای سیاسی نظیر تظاهرات علیه گردهمایی اتحاد راست‌گرایان را رهبری می کردند.

این کمپانی همچنین ۴۷۰ حساب کاربری متهم به انتشار مطالب کذب و منتسب به روس ها را نیز پیش از این بسته بود.

«ناتانائیل گلیچر»، مدیر سیاست امنیت سایبری فیسبوک از پیچیده تر شدن روش های مخفی سازی هویت واقعی ادمین های این سایت نسبت به سال گذشته خبر داده است. این افراد در کنار استفاده از VPN و سرویس های اینترنت موبایل، برای ۱۵۰ مورد تبلیغات نیز  ۱۱ هزار دلار هزینه کرده اند.

یکی از دلایل بسته شدن این صفحات و اعلام عمومی سریع آن توسط فیسبوک احتمال درگیری بین نئونازی ها و مخالفان آنها بوده چرا که سال گذشته درگیری این دو گروه در «شارلوت ویل» به کشته و زخمی شدن چندین نفر منجر شد.

با توجه به فشارهای سیاستمداران و افکار عمومی روی فیسبوک احتمالا در آینده هم شاهد برخورد با صفحات بیشتری از این دست خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی