ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از فیس لیفت سوزوکی ویتارا؛ شاسی بلندی اقتصادی با امکانات مناسب

سوزوکی ویتارا (گرند ویتارا) نامی آشنا برای ایرانیان است. چند سالی می شود این شاسی بلند ژاپنی میهمان خیابان های کشور بوده و علی رغم شروعی نه چندان موفقیت آمیز، اکنون طرفداران خاص خود را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

سوزوکی ویتارا (گرند ویتارا) نامی آشنا برای ایرانیان است. چند سالی می شود این شاسی بلند ژاپنی میهمان خیابان های کشور بوده و علی رغم شروعی نه چندان موفقیت آمیز، اکنون طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

ویتارا در سال 1988 متولد شده و تاکنون در چهار نسل مختلف به دست مستریان رسیده است. البته نمونه حاضر در ایران به نسل سوم که در سال 2005 معرفی شده، تعلق دارد.

نسل چهارم سوزوکی ویتارا در نمایشگاه خودروی پاریس 2014 در معرض دید عموم قرار گرفت، یک سال بعد هم فروش این نسل در سرزمین مادری و دیگر بازارهای بین المللی آغاز شد.

Suzuki-Vitara_2015

با گذشت چهار سال از زمان معرفی این نسل، سوزوکی تصمیم گرفته مدل 2019 از ویتارا را با تغییراتی جزئی در نمای ظاهری و بخش فنی به میدان بفرستد. از لحاظ ظاهری جلوپنجره قبلی با نمونه ای جدید جایگزین شده و ورودی های هوا و محل قرارگیری چراغ های مه شکن نیز کمی تغییر شکل داده اند.2019-suzuki-vitara-gets-10-liter-turbo-instead-of-16l-has-new-face_1

رینگ های آلیاژی جدید و چراغ های عقب LED دیگر تغییرات قابل ذکر سوزوکی در بخش نمای خارجی هستند. در داخل کابین نشان دهنده های پشت فرمان از آن حالت ساده و یکنواخت خارج شده و اکنون اندکی بهتر و جذاب تر احساس می شوند. در این بخش شاهد بکارگیری سیستم اینفوتینمنت ارتقا یافته، صندلی های جدید و پوشش نرم داشبورد نیز هستیم.

2019-suzuki-vitara-gets-10-liter-turbo-instead-of-16l-has-new-face_3

از لحاظ فنی، سوزوکی دست به یک تغییر بزرگ زده و مدل پایه ویتارا 2019 را بجای موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی، با موتور یک لیتری سه سیلندر توربو عرضه خواهد کرد. این موتور کم حجم که در هاچبک سوئیفت نیز بکار گرفته شده، 111 اسب بخار قدرت تولید می کند. بد نیست اشاره کنیم نمونه 1.6 لیتری توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت را دارا بود.

2019-suzuki-vitara-gets-10-liter-turbo-instead-of-16l-has-new-face_2

نیروی تولیدی توسط موتور یک لیتری در حالت استاندارد فقط به چرخ های جلو ارسال می شود، با این حال امکان سفارش سیستم Allgrip که نیرو را به سمت هر چهار چرخ هدایت می کند، وجود دارد.

سوزوکی نسخه قوی تر ویتارا S را با موتور 1.4 لیتری توربو به قدرت 140 اسب بخار خواهد فروخت. در این نسخه هر چهار چرخ بصورت پیشفرض متحرک هستند.

سوزوکی ویتارای 2019 به سیستم های ایمنی مناسبی نیز مجهز خواهد شد. از جمله این سیستم ها می توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم اخطار و جلوگیری از خروج خودرو از بین خطوط، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو اشاره کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی