ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هرم جیزه
علمی

هرم جیزه انرژی الکترومغناطیس را به سوی مقبره فرعون متمرکز می کند

ویژگی های الکترومغناطیسی هرم بزرگ جیزه، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان می تواند به الگوی طراحی نانوذرات در سلول های خورشیدی و سنسورهای کارآمدتر تبدیل شود. اهرام ثلاثه مصر و حتی نحوه ساخت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

ویژگی های الکترومغناطیسی هرم بزرگ جیزه، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان می تواند به الگوی طراحی نانوذرات در سلول های خورشیدی و سنسورهای کارآمدتر تبدیل شود.

اهرام ثلاثه مصر و حتی نحوه ساخت آنها در هزاران سال پیش همیشه شگفتی بسیاری را به دنبال داشته و حالا محققان از قابلیت جالب دیگری در آنها خبر داده اند.

تیمی از محققان بین المللی اخیرا پی برده اند که هرم بزرگ جیزه انرژی الکتریکی و مغناطیسی را در تالارهای داخلی و زیرین خود متمرکز کرده و بسته های قوی تری از انرژی را تولید می کند.هرم جیزه

این هرم ۱۳۷ متری که هزاران سال قبل برای فرعون خوفو ساخته شد، از مدت های قبل توجهات بسیاری را به ویژگی های رازآلود خود جلب کرده بود. این تیم بین المللی نیز در قالب تلاش برای شناسایی ویژگی های فیزیکی هرم روی رابطه بین ساختار آن و قابلیت متمرکز ساختن انرژی الکترومغناطیسی تمرکز کرده بودند.

این تیم که سرپرستی آن بر عهده دانشگاه ITMO روسیه قرار دارد، بدین منظور مدلی از هرم جیزه را طراحی کرده و تراکنش های آن با امواج در محدوده طول رزونانسی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ متر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

با توجه به فقدان اطلاعات قابل اتکا در مورد برخی ویژگی های هرم، محققان ناچار شده اند تعدادی از فاکتورهای غایب را با فرضیات خود پر کنند، برای مثال تصور کرده اند که هیچ حفره ای درون هرم وجود نداشته درساخت آن از سنگ آهک معمولی استفاده شده است.

نتایج تحلیل ها حاکی از این است که هرم جیزه انرژی الکترومغناطیس را در تالارهای مخفی خود متمرکز می کند. این مکان ها شامل تالارهای محل نگهداری مقبره فرعون خوفو و تالار ناتمام دیگری است که زیر سطح هرم مدفون شده است.

در صورتی که متخصصان این طرح را در ابعاد نانو بازطراحی کنند، شاهد تولید موج جدیدی از سنسورها و سلول های خورشیدی کارآمد خواهیم بود.

 

تماشا کنید:  کشف اسرار هرم بزرگ جیزه با استفاده از ذرات کیهانی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی