ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه باگ باونتی پرینترهای اچ پی
تکنولوژی

جایزه ۱۰ هزار دلاری برای کشف آسیب پذیری در پرینترهای اچ پی

روز گذشته شرکت HP از اجرای اولین برنامه باگ باونتی خود خبر داد که مشخصا با هدف سالم سازی پرینترهایش کلید خورده و بناست که به موجب آن ۱۰ هزار دلار به هکری که بتوانند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

روز گذشته شرکت HP از اجرای اولین برنامه باگ باونتی خود خبر داد که مشخصا با هدف سالم سازی پرینترهایش کلید خورده و بناست که به موجب آن ۱۰ هزار دلار به هکری که بتوانند آسیب پذیری های موجود در محصولات اچ پی را بیابد جایزه داده شود.

در مورد برنامه موسوم به باگ بانتی یا باگ یابی اما باید بگوییم روشی است که شرکت ها با کمک آن شکاف های امنیتی محصولاتشان را با کمک کاربران پیدا می کنند و جوایز آن نیز می تواند بسته به جدی بودن آسیب پذیری تا ۱۰۰ دلار بالا برود. جالب آنکه برخی هکرها به صورت تمام وقت روی پیدا کردن راه های نفوذ به نرم افزارها کار می کنند تا پیش از هرگونه سوء استفاده، آسیب پذیری ها را به شرکت ها دهند و جایزه بگیرند. نام هایی نظیر گوگل و فیسبوک نیز از برنامه های باگ باونتی به عنوان روشی برای تقویت امنیت خود استفاده می کنند.

اما باز گردیم به اصل موضوع. برنامه باگ باونتی در پرینترهای اچ پی از چندماه پیش کلید خورده و از آن زمان تاکنون ۳۴ محقق برای مشارکت در آن ابراز آمادگی کرده اند. اچ پی همین چند وقت پیش هم مبلغ ۱۰ هزار دلار را به هکری داد که یک آسیب پذیری جدی را در پرینترهایش پیدا کرد.

اما علت تمرکز روی پرینترهای اچ پی در این برنامه به آسیب پذیری های دستگاه های اینترنت اشیاء باز می گردد. با وجود آنکه این روزها تمرکز گسترده ای روی دستگاه های هوشمند و نقص های امنیتی شان وجود دارد، این توجه غالبا معطوف به دوربین های تحت وب، تلویزیون های هوشمند یا لامپ ها می شود و کمتر به پرینترها توجه می گردد.

پرینترهای اچ پی

با این حال اما پرینترها قدیمی ترین و رایج ترین دستگاه های اینترنت اشیاء به شمار می روند که افراد با آنها سر و کار دارند و این سهل انگاری نسبت به آنها ابدا قابل توجیه نیست. برخی شاید تصورشان این باشد که پرینترها در برابر حملات هکی ایمن هستند که البته طبق نظر کارشناسان اچ پی اینطور نیست.

در سال ۲۰۱۶ میلادی بات نِتی به اسم میرای که در واقع شبکه ای گسترده از دستگاه های هک شده برای آلوده سازی فضای آنلاین به شمار می رفت اختلالات گسترده ای را در فضای وب ایجاد کرد که وبسایت هایی نظیر توییتر، نتفلیکس و ردیت را از کار انداخت. این بات نت برای فعالیت از دستگاه های هک شده اینترنت اشیاء نظیر وب کم، دی وی آرها و البته پرینترها کمک می گرفت.

برنامه باگ باونتی پرینترهای اچ پی از طریق پلتفرم Bugcrowd صورت می گیرد و فعلا به صورت خصوصی برگزار می شود؛ بدان معنا که انتخاب محققان علاقمند به مشارکت در آن کاملا از طریق پلتفرم Bugcrowd انجام می گیرد. با این حال اما اچ پی ابراز علاقمندی کرده که در آینده آن را به صورت عمومی در بیاورد اما در برهه کنونی و به منظور مدیریت هرچه بهتر آسیب پذیری ها پلفترم مذکور بسته شده است.

محققان دعوت شده به صورت از راه دور به ۱۵ پرینتر ایزوله شده در دفاتر اچ پی دسترسی پیدا می کنند. این کارشناسان از طریق کامپیوترهای خود در منزل سعی خواهند کرد که به پرینترهای اچ پی دسترسی پیدا کنند و از این طریق آسیب پذیری های پنهانشان را بیابند.

برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری این رقابت باید شکاف های امنیتی جدی نظیر اجرای از راه دور کدها را بیابد که امکان در دست گرفتن کنترل کامل پرینترهای اچ پی را میسر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی