ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی اپل
تکنولوژی

خیز اپل برای 1000 میلیارد دلاری شدن بعد از گزارش مالی سه ماهه سوم

گزارش سه ماهه مالی سوم سال 2018 اپل ساعاتی پیش منتشر شده است. سه ماهه مالی سوم اپل معادل با سه ماهه دوم تقویم میلادی، به عبارتی از ابتدای آوریل تا انتهای ژوئن است. در این دوره میزان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۲

گزارش سه ماهه مالی سوم سال 2018 اپل ساعاتی پیش منتشر شده است.

سه ماهه مالی سوم اپل معادل با سه ماهه دوم تقویم میلادی، به عبارتی از ابتدای آوریل تا انتهای ژوئن است. در این دوره میزان فروش آیفون ها کمی کمتر از یک درصد افزایش یافته و به 41.3 میلیون واحد رسیده است. این میزان کمی کمتر از پیشبینی قبلی وال استریت ژورنال است. در آمد مرتبط با بخش دستگاه ها نیز به میزان 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در این بخش 29.91 میلیارد دلار حاصل شده است.

به نظر می رسد افزایش درآمد حاصل از دستگاه ها به دلیل افزایش متوسط قیمت فروش به 724 دلار باشد. در دوره مشابه سال 2017 متوسط قیمت فروش آیفون ها 655 دلار بود ولی در دوره مالی اخیر به لطف قیمت بالای آیفون 10 این عدد افزایش یافته. در این دوره از هر 4 آیفون فروش رفته، یکی آیفون 10 بوده است.

بنا بر گزارش شرکت تحلیلگر استراتژی آنالیتیکز هواوی با عرضه 54 میلیون واحد گوشی هوشمند به بازار رتبه دوم را به خود اختصاص داده، در حالی که در این زمینه رتبه سوم به اپل رسیده و سامسونگ همچنان در صدر باقی مانده است.

اپل انتظار دارد در دوره بعدی (از ماه جولای تا سپتامبر) فروش آیفون به میزان 14 تا 18 درصد افزایش یابد. این موضوع نشان از فروش بین 60 میلیارد تا 62 میلیارد دلار برای مهمترین محصولات در دوره پیش رو دارد. قرار است در ماه سپتامبر کمپانی ساکن کوپرتینو از آیفون های 2018 رونمایی کند که در این بین احتمالاً ارزان ترین آنها با نام احتمالی آیفون 9، مورد انتظارترین خواهد بود.

گزارش مالی اپل

بخش های مرتبط با اپل واچ و ایرپاد شاهد افزایش درآمد 37 درصدی و دستیابی به 3.74 میلیارد دلاری بوده. با این حال شرکت ساکن کوپرتینو موفق نشده رکورد میزان فروش اپل واچ را بشکند. موسسه تحقیقاتی IDC اعلام کرده که انتظار می رود اپل 20.2 میلیون ساعت هوشمند را در سال جاری روانه بازار کند که دقیقاً دو برابر مقدار سال گذشته خواهد بود.

اما شرایط برای آیپد متفاوت است. تبلت اپل هم قربانی تقاضای پایین برای تبلت ها شده و شاهد کاهش فروش 5 درصدی بوده. در این دوره به تعداد 11.5 میلیون آیپد به فروش رسیده است.

اپل برای سال 2020 عدد 50 میلیارد دلاری را برای خدمات خود هدفگذاری کرده است. در دوره سه ماهه اخیر در آمد حاصل از این بخش به 9.55 میلیارد دلار رسیده و 31 درصد افزایش یافته است. این بخش شامل اپل موزیک است که توانسته در همین دوره بر حکمرانی اسپاتیفای پایان دهد.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل برای هفدهمین دوره متوالی به لطف میزان فروش 53.27 میلیارد دلاری رشد درآمد را ثبت کرده و شاهد افزایش ارزش سهام در حدود 4 درصد بوده. به نظر می رسد بدل شدن اپل به اولین کمپانی عمومی تریلیون دلاری نزدیک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی