ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد با FACE ID
تکنولوژی

در آیپد پرو بعدی اپل احتمالاً خبری از بریدگی نمایشگر نباشد

بنابر آیکنی که اخیراً در پنجمین بتای توسعه دهندگان iOS 12 یافت شده، آیپد پرو نسل بعد اپل درست مانند آیفون 10 به حاشیه هایی بسیار باریک مجهز خواهد بود، اما خبری از بریدگی نمایشگر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

بنابر آیکنی که اخیراً در پنجمین بتای توسعه دهندگان iOS 12 یافت شده، آیپد پرو نسل بعد اپل درست مانند آیفون 10 به حاشیه هایی بسیار باریک مجهز خواهد بود، اما خبری از بریدگی نمایشگر در آن نیست. همانطور که خبرگزاری 9to5Mac گزارش کرده، این آیکن آبی رنگ، تبلتی باریک تر با حاشیه هایی یکپارچه تر را نمایش دهد؛ برخلاف ورژن قبلی همین آیکن که آیپدی مجهز به دکمه فیزیکی هوم و دوربین سلفی در بالا را به نمایش در می آورد.

تصویر آیکنی که طراحی احتمالی آیپد پرو بعدی را نمایش می دهد

سال گذشته و با عرضه اتفاقی فرمور هوم پاد بود که تجهیز آیفون X به بریدگی نمایشگر افشا شد و می توان فرض را بر این گذاشت که آیکن مورد اشاره هم به جزییات صحیحی در طراحی آیپد پرو بعدی اشاره دارد. ضمناً پیش از این هم شنیده بودیم که اپل به سراغ طراحی کم حاشیه در تبلت های گران قیمتش خواهد رفت.

اما نکته جالب اینجاست که پشتیبانی آیپد پرو از سیستم احراز هویت بیومتریک FaceID هم از طریق نسخه بتا iOS 12 فاش شده است و این مسئله، سوالاتی درباره چرایی عدم وجود بریدگی نمایشگر در تصویر آیکن بر می انگیزد. در آیکن مخصوص آیفون X، می توان به وضوح بریدگی نمایشگر، که میزبان دوربین و سنسورهای مختلف است را مشاهده کرد.

در حال حاضر علت این موضوع مشخص نیست اما شاید صرفاً فضای کافی برای افزودن بریدگی به طرح این آیکن وجود نداشته است. اما از طرفی شاید آیپد پرو بعدی حاشیه هایی دقیقاً شبیه به آیفون x نداشته باشد و مهندسین اپل، ماژول های لازم را به گونه ای متفاوت در دستگاه جای دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی