ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه اجمالی گلکسی تب اس 4 و گلکسی تب A 10.5؛ تفاوت ها در چیست؟

شب گذشته سامسونگ از تازه ترین لاین آپ تبلت هایش رونمایی کرد: تبلت پرچمدار گلکسی تب اس 4 و مدل ارزان قیمت تر گلکسی تب A 10.5. شباهت های زیادی میان این دو دیوایس وجود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

شب گذشته سامسونگ از تازه ترین لاین آپ تبلت هایش رونمایی کرد: تبلت پرچمدار گلکسی تب اس 4 و مدل ارزان قیمت تر گلکسی تب A 10.5. شباهت های زیادی میان این دو دیوایس وجود دارد اما در عین حال شاهد تفاوت هایی معنادار نیز هستیم. اگر به فکر تهیه یک تبلت اندرویدی افتاده باشید، شاید برایتان سوال باشد که کدام یک در برطرف سازی نیازهایتان بهتر است. بیایید نگاهی به هر دو تبلت بیندازیم.

کار را با نمایشگر شروع می کنیم. در حالی که هر دو دستگاه نمایشگری 10.5 اینچی دارند، نمایشگر گلکسی تب اس 4 به مراتب از مدل دیگر بهتر است. این مدل به پنل سوپر امولد مجهز شده که رنگ مشکی عمیق تری به نمایش در می آورد و عمر باتری بیشتری نسبت به پنل TFT LCD موجود در تب A دارد. تفاوت دیگر نیز در رزولوشن 2560x1600 تب اس 4 نسبت به رزولوشن 1080p تب A 10.5 ظاهر می شود.

گلکسی تب اس 4 و گلکسی تب A 10.5

با نگاهی به مشخصات داخلی، گلکسی تب اس 4 از هر نظر قدرتمندتر از دیگری است. این تبلت همراه با چیپست اسنپدراگون 835 از راه می رسد که چیپست پرچمدار سال گذشته بود و به شکل چشمگیری از اسنپدراگون 450 موجود در تب A 10.5 قدرتمندتر است.

از نظر حافظه رم نیز تب اس 4 با رم 4 گیگابایتی، عملکرد بهتری نسبت به تب A سه گیگابایتی خواهد داشت. و از نظر حافظه داخلی، مدل پایه تب اس 4 به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و مدل تب A همراه با 32 گیگابایت حافظه داخلی به دستتان خواهد رسید. با این همه، حداقل در این زمینه نیازی به نگرانی نیست و هر دو تبلت از کارت های مایکرو SD تا سقف 400 گیگابایت پشتیبانی می کنند.

سامسونگ توجه زیادی به قابلیت های سرگرمی محور هر دو دستگاه نشان داده، اما تب اس 4 قطعاً تجربه بهتری برایتان پدید می آورد. هر دو تبلت 4 اسپیکر دارند و از صدای فراگیر Dolby Atmos پشتیبانی می کنند، اما گلکسی تب اس 4 با قابلیت های مخصوص AKG، پا را فراتر از برادر کوچک ترش می گذارد. اما اینکه تفاوت ها در چه حد خواهند بود، باید به هنگام عرضه دو دستگاه و در دنیای واقعی بررسی شود.

از نظر نرم افزاری، هر دو تبلت به صورت پیش فرض همراه با اندروید 8.1 اوریو و پوسته مخصوص سامسونگ عرضه می شوند. در حالی که تب A 10.5 عمدتاً با اهداف سرگرمی محور و استفاده خانگی توسعه یافته، گلکسی تب اس 4 قرار است بیشترین کارایی ممکن را ارائه دهد و بخش اعظمی از این کارایی، به کمک نرم افزار پدید می آید.

افزون بر تجربه رایج اندروید، تب اس 4 نخستین تبلت سامسونگ است که از DeX به صورت داخلی پشتیبانی می کند. با فعال سازی سامسونگ DeX و اتصال کاور کیبورد و حتی یک ماوس بلوتوث، می توانید تجربه ای شبیه به دسکتاپ روی تبلت داشته باشید. باز کردن اپلیکیشن ها در پنجره های گوناگون، باعث می شود که تجربه غنی تری از مولتی تسکینگ حاصل شود. بنابراین اگر به دنبال بهره وری بالا هستید، تب اس 4 ایده آل ترین گزینه به شمار می رود.

اگر به نُت برداری و طراحی علاقه مند باشید، قطعاً عاشق استایلوسی خواهید شد که همراه با تب اس 4 از راه می رسد. در این بین تب A 10.5 از S Pen پشتیبانی نمی کند. دسترسی به این قلم، به معنای دسترسی به لایه های عمیق تری از تعامل با تبلت است که در قالب قابلیت هایی مثل ساخت تصاویر گیف، نت برداری بدون روشن کردن نمایشگر و ساخت طرح های هنری زیبا تجلی پیدا می کند.

در نهایت، تصمیم گیری درباره خرید هر یک از این دو تبلت، می تواند براساس قیمت گذاری نیز انجام شود. مدل پایه تب اس 4 با پشتیبانی از وای فای و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 649 دلار قیمت دارد و قیمت تب A 10.5 هم برای مدل 32 گیگابایتی 380 دلار است. تب A 10.5 می تواند دیوایسی بسیار سرگرم کننده باشد، اما اگر به دنبال قلم S Pen، قدرت سخت افزاری بیشتر و بهره وری بالاتر هستید، تب اس 4 برای شما ساخته شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی