ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن خبری گوگل چین
تکنولوژی

گوگل برای چینی ها اپلیکیشن خبری دستکاری شده نیز می سازد

تنها چند ساعت پس از افشای همکاری شرکت گوگل با دولت چین برای تولید موتور جستجوی دستکاری شده، حال خبر می رسد که این شرکت احتمالاً در حال توسعه یک اپلیکیشن خبری برای این کشور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

تنها چند ساعت پس از افشای همکاری شرکت گوگل با دولت چین برای تولید موتور جستجوی دستکاری شده، حال خبر می رسد که این شرکت احتمالاً در حال توسعه یک اپلیکیشن خبری برای این کشور با محتواهای دستکاری شده است.

طبق اخبار جدید گوگل قصد دارد یک اپلیکیشن خبرخوان اختصاصی را مطابق با سیاست های دولت چین برای این کشور توسعه دهد تا بتواند از این طریق محدودیت های دولت مذکور برای سرویس هایش را برطرف نماید.

گفته شده برای این کار کمپانی اهل ماینتین ویوو در حال شبیه سازی اپلیکیشن محبوب «Toutiao» است تا بهتر بتواند جایگاه خود را در میان کاربران ۷۵۰ میلیونی سرزمین شرقی باز کند. به مانند Toutiao، اپلیکیشن خبری گوگل نیز از هوش مصنوعی و الگوریتم های منطقی به جای ویراستاران انسانی برای ارائه اخبار مرتبط استفاده و البته محدودیت های دولتی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر اپلیکیشن های خبری متعددی از جمله Toutiao، به خاطر عدم رعایت قوانین سانسور چینی ها دچار مشکلات عدیده ای در این کشور شده اند.

طبق ادعای وبسایت Information، قرار است اپلیکیشن خبری گوگل زودتر از موتور جتسجوی چینی این شرکت در دسترس قرار بگیرد. البته این در صورتی است که جنگ تجاری میان آمریکا و چین بیش از این بالا نگیرد، در غیر این صورت همکاری گوگل با برنامه های محدودسازی اینترنت در چین می تواند برای این شرکت در خاک آمریکا مشکل آفرین باشد. از آن طرف نیز ممکن است شرایط برای فعالیت یک شرکت آمریکایی در چین بیش از پیش دشوار شود.

گوگل در مقابل خبر جدید نیز همانند قبل تنها به ارائه یک بیانیه کوتاه و اعلام محرمانه بودن برنامه های آینده شرکت در دیگر کشورها بسنده کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی