ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اعتیاد به بازی فورتنایت کار یک نوجوان را به خودکشی رساند

از زمان معرفی بازی فورتنايت و آغاز محبوبیت آن در میان گیمرهای سرتاسر جهان، هیچکسی فکر نمی‌کرد این بازی سرگرم کننده به محصولی حاشیه ساز تبدیل شود. اخیراً مشخص شد که یک نوجوان 17 ساله ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

از زمان معرفی بازی فورتنایت و آغاز محبوبیت آن در میان گیمرهای سرتاسر جهان، هیچکسی فکر نمی‌کرد این بازی سرگرم کننده به محصولی حاشیه ساز تبدیل شود. اخیراً مشخص شد که یک نوجوان 17 ساله به دلیل اعتیاد شدید به این بازی قصد خودکشی داشته است.

کارل تامپسون 17 ساله پس از بالا آوردن بدهی‌های سنگین و البته اعتیاد به بازی فورتنایت که باعث شده بود بخش زیادی از روزمره‌ی خود را به تجربه‌ی این بازی بپردازد، تصمیم به خودکشی گرفت. با توجه به گزارش‌ها، تامپسون که به ندرت می‌خوابید یا حتی غذا می‌خورد و در نهایت تصمیم گرفت با خودکشی به زندگی خود پایان بدهد.

البته او که قصد داشت تا با پریدن از سقف ساختمان به زندگی خود خاتمه دهد، توسط پدرش نجات یافت و در حال حاضر تحت مداوا قرار دارد. او در این باره گفت: «بازی فورتنایت مرا به یک فرد وابسته‌ی متمایل به خودکشی، دزد و معتاد تبدیل کرد. [با انجام این کار] می‌خواستم به کودکان یا والدینشان هشدار دهم که تاثیر گذاری این بازی می‌تواند از هر بازی +18 سال بیشتر باشد. اینکه امروزه کودکان وقت خود را با این بازی می‌گذرانند وحشتناک است.»

بازی فورتنایت

مادر تاپمسون تاکید کرد در آینده تعداد بسیار زیادی از کودکان به دلیل محبوبیت بالای بازی فورتنایت درگیر آن خواهند شد و این موضوع بسیار نگران کننده‌ و ترسناک است. او همچنین اصرار داشت که والدین  به ‌طور مرتب به کودکان خود سر بزنند تا از انجام هر گونه کار احمقانه‌ای توسط آن‌ها جلوگیری کنند: «در تابستان آینده تعداد بسیاری از کودکان به دلیل محبوبیت بازی فورتنایت به آن معتاد خواهند شد که این موضوع نگران کننده و ترسناک است. از تمام والدین می‌خواهم که به‌طور مرتب به کودکان خود سر بزنند و کنسول بازی را نیز شب‌ها دور از دسترس قرار دهند. مهم نیست که فقیر یا ثروتمند هستید، این بازی زندگی‌تان را نابود می‌کند.»

تامپسون در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت او هیچ وقت گرایشی به سمت مواد مخدر نداشته است اما پس از اینکه اعتیادش به بازی فورتنایت شدت یافت و شب‌ها برای تجربه‌ آن بیدار می‌ماند، دوستانش به او پیشنهاد کردند تا از قرص‌های آمفتامین استفاده کند: «3 یا 4 روز در هفته شب‌ها را بیدار می‌ماندم و به تجربه بازی فورتنایت می‌پرداختم. در شرایط بسیار بدی قرار داشتم و حتی از پس انجام کار‌های عادی بر نمی‌آمدم. اعتیادم به بازی به حدی رسیده بود که برای ادرار کردن از بطری نوشابه استفاده می‌کردم!»

خوشبختانه وضعیت کنونی تامپسون رو به بهبود قرار دارد و سعی می‌کند خودش را با انجام ورزش کریکت و مطالعه برای امتحانات سرگرم کند. او همچنین تاکید کرد تمامی این اتفاقات همانند یک «کابوس وحشتناک» بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی