ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجام عملیات های مراقبتی در فضاهای بسته با پهپاد های خودران ممکن شد [تماشا کنید]

به تازگی دو شرکت اروپایی با همکاری یکدیگر موفق شده‌اند که نخستین سیستم پهپاد های مراقبتی خودران دنیا را برای استفاده در فضاهای بسته توسعه دهند. این پهپاد‌های خودران قادرند مسیری از پیش تعیین شده را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی دو شرکت اروپایی با همکاری یکدیگر موفق شده‌اند که نخستین سیستم پهپاد های مراقبتی خودران دنیا را برای استفاده در فضاهای بسته توسعه دهند.

این پهپاد‌های خودران قادرند مسیری از پیش تعیین شده را در راهرو‌ها و اتاق‌های ساختمان طی کنند و تمامی اتفاقات رخ داده در این مسیر را تحت نظر قرار دهند. این ماشین‌ها می‌توانند زمان تمام شدن باتری خود را تخمین بزنند و در مواقع مورد نیاز روی یک ایستگاه شارژ بی سیم فرود بیایند تا باتری خود را پر کنند.

یک دوربین نظارتی مدار بسته نیز به این کوادکوپتر‌ها وصل شده تا اتفاقات را ضبط کند. محتوای همزمان ضبط شده توسط این دوربین به صورت آنلاین استریم خواهد شد و این سیستم نظارتی منحصر به فرد در صورت مشاهده‌ی خطرات احتمالی، نگهبان‌ها را  خبر خواهد کرد. بدین صورت محتوای ضبط شده توسط این پهپاد‌ها به تبلت‌های لمسی مخصوصی به نام  «ایستگاه‌ مرکزی امنیت» ارسال خواهد شد و در صورت مشاهده‌ی هر گونه مزاحمت، تیمی از نگهابانان باخبر می شوند.

به همین دلیل مهندسان سازنده‌ این سیستم مدعی شده اند که از این پس صدها دوربین نظارتی را می‌توان با چند پهپاد متصل به این سیستم تعویض نمود. این مسئله موجب می‌شود که امنیت ساختمان‌ها با صرف هزینه‌ کمتری تامین شوند.

کمپانی اسپانیایی Avansig که در زمینه تکنولوژی پهپاد‌ها و ارتباطات میان آنها فعالیت می‌کند، یکی از دو شرکت‌ سازنده‌ی این سیستم به شمار می‌رود. این شرکت سعی کرده‌ تکنولوژی لازم برای تولید نمونه‌های اولیه این پهپاد‌ها را فراهم کند. از طرف دیگر شرکت آلمانی Skysense، وظیفه تامین ایستگاه‌های شارژ بی سیم پهپاد‌ها را بر عهده داشته است.

پهپاد های مراقبتی

کمپانی آلمانی باور دارد که تکنولوژی آنها نیاز به تعویض باتری یا شارژ دستی را از بین می‌برد. این مسئله موجب می‌شود که نخستین سیستم پهپاد های مراقبتی خودران دنیا نیاز خود به نیروی انسانی را برطرف کند. بدین صورت دیگر نیاز نیست شخصی هر چند ساعت یکبار، مسئولیت تعویض یا شارژ باتری پهپاد‌ها را برعهده بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GTA
    GTA | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

    دقت کردین چقدر اخبارهای انگلیس و آمریکا سعی می کنن دستاورهای آلمان رو کوچیک کنن و یا نادیده بگیرن و به طریق از زیرش در برن. از این به بعد با دقت بیشتری نگاه کنید به متوجه می شید. آیا می دونستید اختراعاتی مثل موشک که باهاش می رن فضا، بمب اتم، انرژی هسته ای، خودرو، موتورسیکلت، کامپیوتر دیجیتال، باینری، فرمت ام پی تیری، هلیکوپتر، مورفین، همبرگر، هات داگ، قطار شهری، شهرهای مدرن با آسمان خراش، مجله، رستوران و هزاران هزار چیز دیگه اختراع آلمان هاست و آمریکا و انگلیس به اسم خودشون تمام کردن؟ توی ویکیپدیا ببینید تا باور کنید هر چیزی امروز داریم رو مدیون آلمان ها هستیم.

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    تاریخ رکورد تصاویر برای 2016 !!!

مطالب پیشنهادی