ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی می تواند فعالیت های هسته ای پنهان را تشخیص دهد

به تازگی محققان دانشگاه کارولینای شمالی یک مدل محاسبه متفاوتی طراحی کرده اند که قادر است اطلاعاتی از عکس‌های ماهواره‌ای و پست‌های شبکه‌های اجتماعی بدست بیاورد. این سیستم در آینده‌ای نزدیک می‌تواند فعالیت‌های مشکوک نظیر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی محققان دانشگاه کارولینای شمالی یک مدل محاسبه متفاوتی طراحی کرده اند که قادر است اطلاعاتی از عکس‌های ماهواره‌ای و پست‌های شبکه‌های اجتماعی بدست بیاورد. این سیستم در آینده‌ای نزدیک می‌تواند فعالیت‌های مشکوک نظیر تهدیدات هسته‌ای در کره شمالی را شناسایی کند.

این مدل منحصر به فرد می‌تواند پست‌های قرار داده شده در شبکه‌های اجتماعی را با اطلاعات مختلف نقشه‌های ماهواره‌ای بررسی و مقایسه کند. سیستم یاد شده بدین شکل می‌تواند تشخیص دهد که در محل‌های به خصوص و از پیش تعیین شده، چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

شرکت سازنده‌ی این تکنولوژی امیدوار است بتواند از این ویژگی برای شناسایی تخطی کشور‌ها در حوزه‌ی توافقنامه‌های منع گسترش سلاح های هسته ای استفاده کند. به همین دلیل اداره امنیت هسته‌ای ملی که در واقع زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، در این پروژه به خصوص سرمایه گذاری کرده است.

نحوه‌ی عملکرد الگوریتم توسعه یافته توسط این تیم تحقیقاتی بدین شکل است که ابتدا معادلات ریاضی لازم برای محتوای موجود در تصاویر ماهواره‌ای و پست‌های توییتر صورت می‌پذیرد.

سپس دیتای مذکور جمع آوری شده و در الگوریتم یاد شده قرار می‌گیرد تا احتمال رخ دادن یک اتفاق مشخص در محلی تعیین شده محاسبه گردد. برای مثال بررسی می‌شود که آیا در نقطه الف، یک سایت آزمایش نیروی هسته‌ای قرار گرفته است یا خیر.

دانشمندان می‌دانند که چند مدل دیتای مختلف در محتوای شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود و آنها سعی کرده‌اند مدل موردنظرشان را بر اساس این موضوع طراحی کنند.

برای مثال این اطلاعات ممکن است عکس‌هایی از یک تکنولوژی به خصوص، اشاراتی در محتوایی صوتی و به شکل‌های دیگر باشد.

محققین دانشگاه کارولینای شمالی باور دارند که اطلاعات مخفی در محتوای شبکه‌های اجتماعی، در واقع منابع اطلاعاتی مخفی و جدیدی هستند که می توان از آنها در زمینه‌های نظامی نیز استفاده نمود.

 

تماشا کنید: راکت‌ های اسپیس اکس در مقایسه با مجسمه آزادی چه اندازه‌ای دارند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی