ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری 3 هکر اکراینی به خاطر سرقت اطلاعات بیش از 15 میلیون کارت اعتباری

مقامات آمریکایی امروز اعلام کردند که رهبران گروهی فعال در زمینه جرائم سایبری که با نام های Fin7 ،Carbanak و Navigator Group شناخته می شود در آلمان، لهستان و اسپانیا دستگیر شده و هرکدام 26 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

مقامات آمریکایی امروز اعلام کردند که رهبران گروهی فعال در زمینه جرائم سایبری که با نام های Fin7 ،Carbanak و Navigator Group شناخته می شود در آلمان، لهستان و اسپانیا دستگیر شده و هرکدام 26 اتهام متفاوت دارند. از جمله اتهامات این افراد می توان به توطئه چینی، کلاه برداری، هک کامپیوتری و سرقت هویت اشاره کرد.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید که اعضای گروه Fin7 بیش از 100 کمپانی آمریکایی را هدف قرار داده اند، به هزاران سیستم کامپیوتری نفوذ کرده اند و اطلاعات بیش از 15 میلیون کارت اعتباری را به سرقت برده اند. این گروه به شبکه های مختلفی در 47 ایالت آمریکا رخنه و 6500 ترمینال فروش در بیش از 3600 لوکیشن تجاری را هک کرده است.

در حال حاضر گفته می شود که Fin7 مسئولیت رخنه به سیستم های مختلف در بریتانیا، استرالیا و فرانسه را نیز برعهده داشته است. وزارت دادگستری ایالات متحده اضافه کرده که افراد دستگیر شده، مسئولیت هک سیستم های متعلق به تجارت هایی نظیر چیپوتله، Chili's ،Arby's و Red Robin را برعهده داشته اند. پیش از این هم Fin7 به رخنه های امنیتی صورت گرفته علیه برندهای Lord & Taylor ،Saks Fifth Avenue و اوراکل مرتبط بوده است.

Fin7 ظاهراً از کمپین های فیشینگ برای دسترسی یافتن به سیستم های کامپیوتری کسب و کارها استفاده می کرده و به صورت همزمان، با برقراری ارتباط از طریق ایمیل و تماس تلفنی، فعالیت های خود را مشروع نشان می داده است. پس از این با استفاده از بد افزار Carbanak -که برای حمله به بانک ها و کنترل ATM ها نیز کاربرد دارد- اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری ربوده شده و در دارک وب به فروش می رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی