ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دولت فیلیپین باز هم با بولدوزر خودروهای قاچاق را نابود کرد [تماشا کنید]

چند وقت پیش بود که نابودی چندین دستگاه خودروی لوکس توسط دولت فیلیپین سر و صدای زیادی بر پا کرد. رودریگو دوترته رئیس جمهور این کشور آسیایی دلیل نابودی خودروهای یاد شده را مقابله با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

چند وقت پیش بود که نابودی چندین دستگاه خودروی لوکس توسط دولت فیلیپین سر و صدای زیادی بر پا کرد. رودریگو دوترته رئیس جمهور این کشور آسیایی دلیل نابودی خودروهای یاد شده را مقابله با واردات غیر قانونی عنوان نموده و در حین مراسم از عزم جدی خود برای ریشه کن کردن قاچاق کالا خبر داده بود.

ظاهرا دولت فیلیپین اخیرا باز هم با کشف 68 اتومبیل و 8 موتورسیکلت قاچاق، اقدام به از بین بردن آنها کرده است. ارزش کل این خودروها که در بین آنها انواع مدل های ساخت لامبورگینی، پورشه، فورد و ب ام و دیده می شود، چیزی در حدود 5.89 میلیون دلار برآورده شده است.

philippines-president-crushes-5m-worth-of-smuggled-supercars-with-bulldozers_3

مثل قبل، این بار نیز رودریگو دوترته دستور نابودی وسایل نقلیه قاچاق را با بولدوزر صادر کرده است. وی پیش از رد شدن بولدوزرها از روی خودروها، درباره این اقدام خود گفت:

من با این کار به جهان نشان دهم که فیلیپین مکانی مناسب برای سرمایه گذاری و تجارت است.

philippines-president-crushes-5m-worth-of-smuggled-supercars-with-bulldozers_5

داغان کردن خودروهای لوکس یکی از سرگرمی های دوترته در این روزها محسوب می شود. اوایل امسال نیز او دستور نابودی چند دستگاه خودروی گرانقیمت را که بطور غیر قانونی وارد فیلیپین شده بودند، صادر کرد. در بین این خودروها نیز مدل های ارزشمندی مثل چند دستگاه جگوار، ب ام و و شورولت کوروت استینگری دیده می شدند.

philippines-president-crushes-5m-worth-of-smuggled-supercars-with-bulldozers-127522_1 (1)

از زمان روی کار آمدن دوترته در سال 2016 قوانین مربوط به نحوه برخورد با خودروهای قاچاق کاملا سفت و سخت شده است. قبل از پیروزی دوترته در انتخابات، دولت اتومبیل های قاچاق را به منظور کسب درآمد می فروخت؛ این روش ظاهرا چندان با سیاست های رئیس جمهور فعلی همخوانی نداشته و وی علاقه مند به درآمدزایی از این طریق نیست. آقای دوترته در اظهار نظری جالب گفته که دولت وی تمایلی به بهره برداری از جرم ندارد.

philippines-president-crushes-5m-worth-of-smuggled-supercars-with-bulldozers-127522_1 (1)

به اعتقاد دوترته نابود شدن خودروهای لوکس و گران قیمت زیر چرخ آهنین بولدوزرها می تواند بازدارندگی بیشتری در قبال قاچاق خودرو داشته باشد؛ هر چند مشاهده چنین صحنه هایی ممکن است دل علاقه مندان به خودرو یا به اصطلاح عشق ماشین ها را به درد بیاورد!

philippines-president-crushes-5m-worth-of-smuggled-supercars-with-bulldozers-127522_1 (1)

گفتنی است سیاست های رئیس جمهور فعلی فیلیپین منتقدان زیادی دارد. آقای دوترته با قاچاقچیان مواد مخدر نیز مبارزاتی جدی را شروع کرده و حتی چند تن از افرادی را که در این زمینه فعالیت داشتند، اعدام کرده است. این مساله باعث مطرح شدن بحث و جدل هایی درباره نقض حقوق بشر توسط دولت فیلیپین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

    ظاهرا پیام رهبری مبنی بر "حمایت از کالای داخلی" روی رئیس جمهور فیلیپین تاثیرگذار تر بوده تا مسئولین خودی !

  • CCR
    CCR | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    وسیله قاچاق رو نابود کردن اوج احمق بودن مسئولین رو میرسونه و اشتباهه برای جلوگیری باید وارکنندگان و دست اندر کاران قاچاق رو با غلتک از روشون رد شد و لهشون کرد تا این کار تکرار نشه

    • afshingm
      afshingm | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

      یه جوری کامنت نوشتی آدم نمیدونه لایک کنه یا دیسلایک ! دو پهلو کامنت نزار عزیز، تکلیفمونو بدونیم !

  • masoud4880
    masoud4880 | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    دولت مردان ما خودشون تو کار قاچاق و واردات غیرقانونی هستن
    پس نمیتونیم انتظار همچنین برخوردی رو داشته باشیم

  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    به این میگن یه برخورد قاطع با قاچاق.

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    کاشکی ما هم چنین مسئولانی داشتیم.قاچاق قاچاقه هر چی میخواد باشه.وقتی جنس قاچاق میاد تو ایران معدومش ک نمیکن هیچ به کشور دیگه هم که نمیدن هیچ میفروشنن به کسای دیگه با قیمت نجومی.پولشو که خرج مردم نمیکنن.پس دیگی که واسه مردم نجوشه چه سر سگ توش باشه چه .........

مطالب پیشنهادی