ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HMD در کمتر از دو سال، به جمع 10 تولیدکننده برتر موبایل پیوست

علی رغم فروش موبایل های هوشمند با برند قدیمی و نام آشنای نوکیا، کمپانی HMD چندان کهنه کار نیست و در دسامبر 2016 تاسیس شد؛ یعنی کمتر از دو سال پیش. همین مسئله باعث می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

علی رغم فروش موبایل های هوشمند با برند قدیمی و نام آشنای نوکیا، کمپانی HMD چندان کهنه کار نیست و در دسامبر 2016 تاسیس شد؛ یعنی کمتر از دو سال پیش. همین مسئله باعث می شود که عملکرد HMD Global بسیار تحسین برانگیز باشد؛ زیرا براساس تازه ترین گزارش موسسه آماری کانترپوینت، این کمپانی توانسته طی همین مدت زمان کوتاه به جمع 10 تولیدکننده برتر موبایل در جهان بپیوندد.

در قیاس با سه ماهه دوم سال 2017 میلادی، کمپانی HMD طی سه ماهه اخیر رشد حیرت انگیز 782 درصدی را پشت سر گذاشته است. در مجموع، فنلاندی ها 4.5 میلیون دیوایس هوشمند روانه بازار کرده اند که حدوداً نصف دیوایس های عرضه شده توسط ال جی و موتورولا است و به مراتب بیشتر از دیوایس های عرضه شده توسط اچ تی سی و سونی که جایی در لیست 10 تولیدکننده برتر ندارند.

کمپانی HMD

این ارقام باعث می شوند که HMD و برند نوکیا، در جایگاه نهمین تولیدکننده برتر از نظر تعداد دیوایس های عرضه شده قرار بگیرند. برای مقایسه با عملکرد HMD، سه برند برتر در این لیست، مجموعاً سهمی 46 درصدی از دیوایس های عرضه شده در سه ماهه دوم داشته اند.

همانطور که دیروز نیز در گزارش موسسه IDC خواندیم، برنده اصلی سه ماهه اخیر کمپانی هواوی بود که با رشد 41 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، از اپل گذر کرد. شیائومی هم رقیب جدی دیگری برای اپل به شمار می رود که با اختلاف 8 میلیون واحدی، یک پله پایین تر از اهالی کوپرتینو ایستاده است. در این بین، سامسونگ و ال جی کاهش 11 و 23 درصدی در عرضه را تجربه کرده اند. در نهایت گفتنی است که در این آمار، صرفاً موبایل های هوشمند لحاظ شده اند و فیچر فون های بسیار محبوب نوکیا، جایی در آن ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی