ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل ۱۴۵ اپلیکیشن مخرب را حذف کرد که آسیبی به اندروید نمی‌زدند

محققین کمپانی Palo Alto Networks به تازگی متوجه شده‌اند که گوگل به تازگی ۱۴۵ اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرده است. این برنامه در بازه زمانی بین اکتبر و نوامبر ۲۰۱۷ (مهر - آبان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

محققین کمپانی Palo Alto Networks به تازگی متوجه شده‌اند که گوگل به تازگی ۱۴۵ اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرده است. این برنامه در بازه زمانی بین اکتبر و نوامبر ۲۰۱۷ (مهر - آبان ۹۶) منتشر شده‌اند که با این حساب، خیلی از آن‌ها بیش از شش ماه در گوگل پلی باقی مانده‌اند اما با این وجود بخش جالب‌تر ماجرا به محتویات تخریب‌کننده اپ‌ها باز می‌گردد.

این ۱۴۵ اپلیکیشن کدهایی که به سیستم عامل گوشی‌های اندرویدی ضربه بزند را نداشته‌اند و به جای آن، هکرها فایل‌های مخرب ویندوزی را در برنامه‌ها گذاشته بودند. بنابراین اگر آن‌ها را هم نصب می‌کردید گوشی آسیبی نمی‌دید: «کد مخرب روی پلتفرم اندروید بی اثر بوده و فقط روی ویندوز اجرا می‌شود.»

این جمله را یکی از اعضای Palo Alto گفته و با توجه به همین مسئله، هر چند انگیزه هکرها هنوز مشخص نیست ولی احتمالا سازندگان این اپلیکیشن‌ها منتظر بودند تا کاربر فایل نصب اپ‌ها را به کامپیوتر انتقال دهد؛ اگر فایل نصب این برنامه‌ها روی اجرا شوند، داستان عوض خواهد شد.

نقاشی، راهنمای ژیمناستیک و یادگیری از جمله موضوعات این بدافزارها بودند. بعضی از آن‌ها رکورد بیش از هزار دانلود را تجربه کردند و حتی توانستند چهار ستاره را از کاربران پلی استور به دست بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی